Het is 01 mei 2025 16:48

Plaats hier je foto's die je wel met de leden wilt delen, maar waar je geen beoordeling over wenst te krijgen.

Auteur klonen in psp
 klonen in psp
BerichtGeplaatst: 03 feb 2010 10:08 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Ik heb gistermiddag op dit forum een topic gelezen over het klonen om foto's bij te werken, nu heb ik dit nog nooit gebruikt, dus ik vond het een erg goede tip.
Ik heb het programma pspXI, dus ik dacht laat ik dat eens proberen. Twee slechtere foto's gepakt en er geoefend...erg handig en zeker ook voor kleine vlekjes een supermiddel. Hoewel je er wel vaker mee moet werken om een mooi resultaat te krijgen en ik gelijk de hele achtergrond heb bewerkt, toch even laten zien hoe ik er mee gerommeld heb :D

Bij mijn dochter heb ik na de bewerking nog wat wat velddiepte toegevoegd, kwam iets mooier uit vond ik

Fotografie

Fotografie

Bij daglicht zag ik dat de achtergrond bij de kat wel een heel stuk donkerder had gemogen, ze valt nu wel erg weg bij de achtergrond (die ik trouwens ook een texture heb gegeven) maar dat is weer een weetje voor de volgende poging. Na het klonen hier wat warm licht toegevoegd.

Fotografie

Fotografie

Nu zijn de foto's nog steeds niet goed, maar een duidelijke verbetering van hoe het ervoor eruitzag. Ook nog geprobeerd om een foto met erge wallen te verbeteren, maar dat ziet er echt niet uit, dus daar ga ik maar wat meer mee oefenen (het ziet er nu uit als een zwaar mislukte facelift operatie) dus die laat ik echt niet zien hahaha

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 klonen in psp
BerichtGeplaatst: 03 feb 2010 13:05 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
ik vind het knap zoals je dit al gedaan hebt :up is een hele verbetering, en natuurlijk kan het altijd nog veel beter, maar als dit je begin is, ben ik heel benieuwd naar de resultaten over een tijdje ;)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 klonen in psp
BerichtGeplaatst: 03 feb 2010 13:30 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Al heel goed gedaan :up
Soms moet ge clonen, soms moet ge het retoucheerpenceel gebruiken.
Oefen het laatste ook maar eens (let wel : hiervoor moet een egale achtergrond hebben en in 1 veeg doen)
bvb : bij een censorvuil in blauwe lucht

klonen in psp
BerichtGeplaatst: 04 feb 2010 10:32 
Lid

Thx voor jullie reactie. die retoucheerpenseel is toch met uitsmeren, doordrukken en dergelijke? Ik heb er even mee gespeeld maar het ziet er maar raar uit.

Ik heb wel vaker met foto's gespeeld hoor, mijn favoriet is om een persoon of object van punt tot punt te selecteren en daarna in een andere omgeving te zetten..hieronder een voorbeeldje die ik een tijdje terug voor mijn dochter heb gemaakt voor op haar site
Eigenlijk is deze manier beter om de hele achtergrond aan te passen, klonen is toch meer voor kleine onregelmatigheden en niet voor een heel groot opervlakte, toch vind ik het wel mooi dat je dezelfde kleuren als in de foto kan gebruiken met klonen

Fotografie

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp