zo is het ook.. ik heb mijn opdracht vervuld, namelijk een bearded-collie-show vastleggen, en met name de winnaars.. en verder heb ik nog wat rondgeknipt, mensen vinden het leuk als je henzelf en hun hondjes op de plaat vastlegd..wat portretjes dus, die ik ter plaatse al kwijt kon..
evenementen is veelal eea vastleggen, en mensen vinden het reuze fijn, als je ze met hun grote liefde of hobby op de gevoelige plaat vastlegd.
´vastleggen´ is meestal niet het super-artistieke werk, maar daar geef ik eigenlijk niet zoveel om. als ik lekker mijn eigen ding mag doen, dan neem ik de tijd er wel voor, en let dan op allerlei andere zaken..
zolang de highlights erop staan, is het goed, en als mensen gelukkig en blij worden van hun portretjes vind ik het ook allemaal best..
ik ben en blijf amateur, en als ik er af en toe voor betaald krijg, is dat ook super-meegenomen.. kan ik weer een beetje de kosten mee betalen..(zeg maar mijn verlanglijstje..)
soms is het best wel frustrerend, als je zelf iets wilt maken, wat je zelf heel mooi vindt, maar eigenlijk ook tegengehouden wordt, door wat anderen nu eigenlijk willen..
heb in het begin wel es wat ´gedoe´ gehad, want ik vond plaatje zus en zo, mooier dan hetgeen de klant of opdrachtgever mooi vond..
ik heb geleerd om mijn mond te houden en mijn gevoel terzijde te schuiven, en maar te denken, dat de opdrachtgever altijd gelijk heeft..
als ik teveel zou gaan zeuren over wat nu in mijn ogen het beste is, dan kan ik weliswaar mss mijn gelijk wel proberen te halen, maar dan blijf ik met mijn plaatjes zitten..ik heb alles losgelaten, en wat de klant wil, da´s altijd mooi..

(maar niet heus, hihihihihi!)
meestal krijg ik wel de gelegenheid om eea uit te proberen, ik vraag eht gewoon erg brutaal of ik iemands toestel es mag uitproberen..
soms is dat erg leuk, of bijzonder.. en ik probeer van alles en nog wat uit..
van instap canons, nikons, tot mkIII´s, d3´s en zelfs hasselblads met phaseone backs...
die laatste was trouwens wel erg moeilijk om uit te proberen, want de fotograaf was er niet zo heel gek op,om dat ding aan mij ff te geven, en ik moest beloven, dat ik er niiet met zijn toestel van door zou gaan, hahahaha!

achteraf gezien, had ik het gewoon op een rennen moeten zetten met dat ding, hahahahaha!

heb trouwens mijn amateur-sony´tje ook wel es uit laten proberen door doorgewinterde beroepsfotografen, en die maakten binnen 1 minuut betere platen met dat ding dan ik ooit gemaakt had..

op zulke momenten voel je je wel behoorlijk met je broek op je enkels staan, en weet je weer, dat er nog heel wat te leren valt, whahahahahah!

oow, wat erg zeg! hihihihi!