Het is 28 maart 2024 10:24


Plaats hier je foto's die je wel met de leden wilt delen, maar waar je geen beoordeling over wenst te krijgen.


Auteur Vier Chinezen en een Amerikaan + tweede poging
 Vier Chinezen en een Amerikaan + tweede poging
BerichtGeplaatst: 21 jan 2019 21:19 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 319
Woonplaats: Tongeren
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hallo lieve mensen.
Zoals jullie wel weten ben ik geen photoshopvriend en bijgevolg trek ik mijn plan naar behoefte. Vandaag heb ik mijn vrouwke een plezierke gedaan en een foto gemaakt voor op onze FB. Toch wil ik dit vrij onbekende ras even opnieuw voorstellen. Op de achtergrond , onze bijna 11 jaar oude Amstaff, Hummer.
De andere hondjes zijn Chinese Crested Dogs, oftwel De gekuifde chinese naakthond. Ter info, de nederlandse naam is een beetje verwarrend daar men zou denken dat ze allemaal naakt zijn. Niets is minder waar. De linkse op de foto is de zus van die wittekop naast haar. De rosse en de zwart/witte zijn verre nichten. Het zijn zowaar de vier varianten van dit ras en men kan ze ook in één en hetzelfde nest geboren zien worden. De naaktjes hebben een soort afwijkend gen dat hun gedeeltelijke kaalheid teweeg brengt. De volle vacht variant zoals ons Gipsy is de genetisch sterkste variant en moet bijgevolg op shows (waar wij niet aan meedoen trouwens) ook voldoen aan alle eisen zoals andere honden waaronder bijvoorbeeld een vol gebit. De nakies mogen hier en daar een tandje missen. Raar, maar waar. Gipsy is een , wat men noemt, powder puff en is behaard zoals eender welke andere hond. De neklijn wordt een beetje bijgeschoren. Waarom? Showelement , niets meer. Reza , naast haar, is een hairy hairless. Zij heeft een behaard lichaam maar te weinig vol van haar om te laten staan dus wordt ze geschoren. Qiana, de rosse/bruine is een medium hairless. Beetje beharing op rug en billetjes maar armzalig te noemen. Scheren is een must om haar mooi te laten uitzien. Queen, de zwart/witte is een true hairless. Amper extra beharing, zelfs kopje en poten en staart zijn minimaal behaard. Zeer dunne haartjes ook. Heeft amper een scheerbeurt nodig. Enkel haar snuitje gaat wat warrig uitzien na een tijdje. Uiteraard krijgt zij dezelfde verzorging en af en toe een scheerbeurtje is niet overbodig. Verder zijn ze een beetje zot van doen, een hoekje af. Zeer energiek , zeer trouw en intelligent, ook koppig. En nakies zullen zelden apart gaan soezen, rusten of slapen. Ze liggen vaak gewoon boven op elkaar. Bij de eerste zonnestraaltjes krijgen ze een zonnebrandcrème , nadien kunnen ze goed tegen de zon daar ze bijna volledig zwart kleuren op hun huid. In de winter , zoals nu, lekker koud buiten, krijgen ze bij het buiten gaan soms een jasje aan. Hun garderobe is groter dan de mijne dankzij mijn vrouwke :D :D Als het echt vriest en ze willen echt gaan spelen buiten is een warme jas of trui geen luxe voor de nakies. Snel in en uit voor een plaske of k*kske kan echter ook zonder extra kledij natuurlijk.
Voila sè, bij deze een nieuwe update en wat info over onze kleine viervoetertjes.

Fotografie

Fotografie


Grtjs,
Werner


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Vier Chinezen en een Amerikaan + tweede poging
BerichtGeplaatst: 22 jan 2019 10:12 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13924
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bijzondere hondjes en foto 2 vind ik het beste uitpakken met iets meer ruimte, want op foto 1 zit Hummer zijn kop te dicht op het kader en met zijn blik omhoog gericht vraagt het om meer ruimte.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Vier Chinezen en een Amerikaan + tweede poging
BerichtGeplaatst: 22 jan 2019 12:29 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Helemaal met Hermanus eens.
Ik denk dat een foto waar ze gewoon in 1x met zijn vijven worden vastgelegd nog mooier is. Het vraagt wel om wat organisatie...


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Vier Chinezen en een Amerikaan + tweede poging
BerichtGeplaatst: 22 jan 2019 13:00 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8510
Woonplaats: Utrecht
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Mooie hondjes!!
Kom eens naar mijn studio met ze! :wub :wub :wub :wub


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Vier Chinezen en een Amerikaan + tweede poging
BerichtGeplaatst: 22 jan 2019 13:14 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Precies! :DD

Spoiler: Toon

Het vraagt wel om wat organisatie... => Vervang "Wat organisatie" door "een fotoshoot bij Nuelle"


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Vier Chinezen en een Amerikaan + tweede poging
BerichtGeplaatst: 22 jan 2019 20:32 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13762
Woonplaats: Beek -L-
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Henry schreef:
Precies! :DD

Spoiler: Toon

Het vraagt wel om wat organisatie... => Vervang "Wat organisatie" door "een fotoshoot bij Nuelle"

:D :D :D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Vier Chinezen en een Amerikaan + tweede poging
BerichtGeplaatst: 25 jan 2019 20:49 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 319
Woonplaats: Tongeren
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hey iedereen,
bedankt voor de leuke reacties op mijn schatten. Hermanus heeft zeker gelijk. De tweede foto is beter. Maar het was gewoon een leuk prutsnamiddagje om de hondjes via FB en andere kanalen weer even in de kijker te zetten. Door deze foto's heb ik iemand de Chinezen laten leren kennen en heeft ze ondertussen een herplaatsertje in huis gehaald. Missie geslaagd.
En een shoot in de studio zie ik zeker eens zitten. Het zal een hele uitdaging worden. Dus Nuelle, misschien dat we toch eens de lange tocht gaan maken. Het zou alleen al leuk zijn om eens een mens achter de foto's te zien. En je zou je zeker kunnen uitleven met die vijf (wie weet al weer meer) kastaartjes.

Grtjs,
Werner


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Vier Chinezen en een Amerikaan + tweede poging
BerichtGeplaatst: 26 jan 2019 09:08 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8510
Woonplaats: Utrecht
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Leuk Werner!
Als je mij wilt zoeken op facebook (gewoon mijn eigen naam) dan kan ik je hondjes eens goed bekijken. Ik kon jou niet zo snel vinden op fb. ;-)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed