Het is 19 maart 2024 03:22


Plaats hier je foto's die je wel met de leden wilt delen, maar waar je geen beoordeling over wenst te krijgen.


Auteur Welke van de twee en waarom
 Welke van de twee en waarom
BerichtGeplaatst: 14 jun 2020 11:43 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13733
Woonplaats: Beek -L-
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
ga een poging doen :)

Bankstel:
In de 1e zit ook "chaos". Als je wat langer kijkt zitten er zeker wel (zicht)lijnen in. Ik kom om de hoek en loop hier letterlijk tegenaan. het voelt direct "dit hoort hier niet thuis". De 2e heeft een meer strakker geregisseerde opbouw. Het bankstel lijkt meer "onderdeel / geïntegreerd" in het beeld / omgeving n.m.m.

Doos:
De 1e heeft veel doos en voldoende omgeving om te laten zien dat die hier niet thuishoort. In de 2e nodigt de doorkijk tussen de bomen door uit om naar achter in het beeld te gaan. De doos staat net niet in de weg. had hij pontificaal in de doorkijk gestaan was het een "storend' element geworden en dat was toch min of meer je insteek ... toch

Dus in beide gevallen zou mijn keuze op foto 1 vallen


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Welke van de twee en waarom
BerichtGeplaatst: 14 jun 2020 11:59 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24300
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ook mijn twee centen:

Bank en stoel 1 geeft een schuin beeld, met de 61 van de galerij en de ingang duidelijk in beeld is het een compleet geheel. De tweede is strakker en laat minder zien, voor mij duidelijk saaier en minder informatief.

Doos 1 heeft de doos als hoofonderwerp en laat duidelijk de wijk zien waarin deze staat waardoor je het gevoel krijgt dat de doos er niet thuishoort. Dat effect heeft de tweede ook wel, maar iets terloopser. Als de tweede nabewerkt wordt (rechtzetten, beetje bijsnijden) kan die gelijkwaardig worden aan de eerste maar die blijft wel mijn voorkeur houden.

Zelfde conclusie als Wil dus :)

P.S. 1 Leuk project! Ik zou haast zeggen, een volwassen onderwerp en manier van werken.

P.S. 2 Wij reageren nu op losse foto's, maar het zal vooral de manier waarop je de serie in elkaar zet zijn die gaat bepalen wat wel werkt en wat niet.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Welke van de twee en waarom
BerichtGeplaatst: 14 jun 2020 12:12 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 48920
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Volg Wil en Peter op de voet.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Welke van de twee en waarom
BerichtGeplaatst: 14 jun 2020 12:25 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik volg ook. Een juiste analyse.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Welke van de twee en waarom
BerichtGeplaatst: 14 jun 2020 12:42 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40440
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik volg niet helemaal, bij "De Doos" ben ik het wel eens met bovenstaande, bij "Het Bankstel" ga ik absoluut voor de 2e, die geeft mij veel meer rust dan 'warrige' 1e waar voor mij teveel dingen op staan die er niet toe doen voor mij en waardoor de foto dus onnodig druk wordt.....1e is voor mij meer een 'kiekje', waar de fotograaf gewoon uit de losse pols een foto heeft gemaakt, zonder goed te kijken, de 2e is veel strakker en heeft de fotograaf naar mijn idee wel bewust een compo bepaald.

Bij "De Doos" had ik bij de 1e misschien nog wel iets meer gras in de voorgrond erbij willen zien. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Welke van de twee en waarom
BerichtGeplaatst: 14 jun 2020 14:18 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 16793
Woonplaats: Wageningen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooi initiatief, ben benieuwd naar het eindresultaat. Je zelf een moeilijke maar mooie opdracht gegeven.
Kan niets toevoegen aan de reacties. Al nagedacht welke stijl in bewerking je gaat gebruiken.
Zit te denken aan HDR met een heel lichte Tone mapping. Kan je resultaat versterken of eventueel werken met LUT's. Ga je afwisselen qua weertypen, ochtend, middag, avond en nacht Suc6 ben benieuwd naar het eindresultaat.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten



cron

Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed