Ik denk ook dat het de crop is, ik mis veel details, maar bewogen is ie volgens mij niet. Plaats anders ook de ongecropte versie es?
Ze zijn snel, ik zag er afgelopen week hier bij ons ook nog één op de schutting zitten. Wij wonen gewoon midden in een woonwijk, maar ik zie ook af en toe veel verschillende vogels hier in de tuin, op de schutting, of in de bomen naast ons huis(is een hoekhuis). Soorten die ik hier wel eens heb gezien(wat me nu zo snel te binnen schiet) zijn: Koolmees, Pimpelmees, Merel, Halsbandparkiet, Winterkoninkje, Vink, Kauw, Kraai, Ekster, Roodborst, Duif. Als ik de hond uitlaat in de wijk, dan zie ik ook nog: Wilde Eend, Kaapse Eend, Nijlgans, Meerkoet, Fuut, Zwaan, Reiger en ruim een maand geleden zag ik ook een keer 2 IJsvogels op een half volgelopen roeibootje zitten, dat tegen de kant aan lag. Ik heb ze daarna niet meer gezien, maar vlak daarna is dat roeibootje daar ook weg gehaald en door de wintertijd is het nu ook al vaak vrij donker als ik de hond aan het eind van de middag uitlaat. Misschien dat ik ze van het voorjaar weer een keer spot en als het een mannetje en een vrouwtje zijn(ik kon dat zo snel niet zien), dan komen er misschien wel jongen als het in januari of februari niet te streng gaat vriezen. Op de foto zetten zal niet waarschijnlijk niet lukken, IJsvogels zijn vrij schuw en in zo'n drukke wijk hoef je ook niet even een schuiltentje of zo neer te zetten.
|