Foto 1 en 3 zijn bij mij niet de grote bestanden, maar 1200x800 pixels, foto 2 en 4 zijn wel heel groot.
Ik ben wat kritischer dan m'n voorgangers, want vooral het grote bestand van foto 4 is niet goed scherp(foto 2 ken net, maar zou van mij ook nog wat scherper mogen), maar heeft denk last van bewegingsonscherpte(weet niet of je een statief hebt gebruikt en daarnaast ook de timer van de camera, of een afstandsbediening?).
Dat is vaak ook een nadeel van aftermarket lenzen ten opzichte van originele (in dit geval Sony) lenzen, de Sony lenzen hebben stabilisatie in de lens dat samenwerkt met de 5-assige beeldstabilisatie van de camera en daardoor kun je ook met hele lage sluitertijden toch scherpe beelden uit de hand maken.
Bij foto 1 en 3 is het lastig om de juiste scherpte te bepalen, omdat ze daarvoor wat te klein zijn.
Ik ga ervan uit dat foto 3 en 4 met 180mm gemaakt zijn.
Wat betreft handleidingen kun je heel veel op i.net, bijv. Youtube vinden.
Volgens mij zit er wel een soort van handleiding in het menu, die aangeeft wat een handeling doet als je 'm uitvoert, dat kun je dacht ik ook uitschakelen, maar ben er niet helemaal zeker van.
Dynamic range(dynamisch bereik) gaat volgens mij over details in wit en zwart, je hebt met een hoger dynamisch bereik minder snel last van over- en onder-belichting, dus meer details in zwart en wit.
Dat je met deze camera meer details zult zien dan met je RX10 is een ding dat wel zeker is, vooral als je echt in gaat in zoomen of croppen zul je het verschil goed kunnen zien.