Het is 03 mei 2025 01:30

Plaats hier je foto's die je wel met de leden wilt delen, maar waar je geen beoordeling over wenst te krijgen.

Auteur photographer´s united...
 photographer´s united...
BerichtGeplaatst: 08 nov 2010 13:49 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
ik vind het ook altijd leuk om andere fotografen op de foto te zetten, vraag me niet waarom.. :D

was ook een leuk testje om te kijken hoever ik kon gaan uit de hand, met de tele erop..

indoor is best wel ruk, en zeker met een toestel, wat niet direct uitblinkt in hoge isso-prestaties..

ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk tussen iso 400 en iso 800 te blijven, en dan maar het diafragma helemaal opengedraaid..

het viel me eigenlijk niet tegen.. soms tot 1/25e op 200mmFL... :wacko

eigenlijk niets aan nabewerkt, alleen verkleind en een beetje naverscherpt..

ik moet nog aan de beardie-foto´s beginnen, best wel een karweitje, maar dat komt wel goed..moet ik es goed voor gaan zitten..alleen vandaag heb ik late diensten, en dan komt het er niet van..

afijn, wat snappies van andere fotografen en hun spul, en eentje met een handycam (of hoe heet zo´n ding tegenwoordig?) (zo´n nikon vind ik trouwens wel heel erg mooi, heb er een paar mogen uitproberen..d200, d300s, d3000... lekkere camera´s zijn dat..soms wou ik, dat ik 2 stelwieltjes had op mijn eigen cammetje, werkt super! :up ) ik was trouwens de enige met een sony, tussen al het canikon geweld, maar ik was ook weer de enige die een 70-200 gebruikte..waar een mens op let eigenlijk he? :D

superleuke dag gehad, alleen was ik doodmoe na afloop..

groetjes, Alex!

F1

Fotografie

F2

Fotografie

F3

Fotografie

F4

Fotografie

F5

Fotografie

F6

Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 photographer´s united...
BerichtGeplaatst: 08 nov 2010 14:19 
Lid
Fotografie

Is het soms een Sony tik, om andere fotografen te willen fotograferen?

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 photographer´s united...
BerichtGeplaatst: 08 nov 2010 14:28 
Lid
Fotografie

Christiaan schreef:
Is het soms een Sony tik, om andere fotografen te willen fotograferen?

nee hoor, niet echt, :D

camera maakt mij niet zo heel veel uit eigenlijk, want ik schiet met zowat alle merkjes....plaatjes blijven altijd hetzelfde...wat mij wel altijd opvalt, is dat zoveel fotografen hun zonnekap verkeerd om hebben zitten.. of je zet hem er goed op, of je laat hem thuis.. maar niet verkeerd om, want dat zoomt volgens mij niet zo lekker..

ik laat mijn identiteit of fotografie niet afhangen van een of ander merk...canon, sony, nikon, who cares anyway? ik gebruik ze toch al allemaal... :rof

ben niet merkgebonden, da´s allemaal fotoforum-internet-geleuter, heb nu sony, omdat ik toendertijd nog wat minolta-zooi had, maar over een tijdje kan het zomaar gebeuren dat ik een digi-canon koop.. ;) :D

fototoestel is fototoestel, en alles gebeurt achter de camera.. als ik het niet goed doe, dan ziet het er ruk uit ook, no matter welk toestel ik gebruik.. :D

photographer´s united...
BerichtGeplaatst: 08 nov 2010 15:33 
Lid
Fotografie

hoi alex,dat zijn weer eens sterke woorden ben het ook wel met je eens hoor.het is maar net wat een ieder fijn vind.

photographer´s united...
BerichtGeplaatst: 08 nov 2010 15:57 
Lid
Fotografie

zo is het ook.. ik heb mijn opdracht vervuld, namelijk een bearded-collie-show vastleggen, en met name de winnaars.. en verder heb ik nog wat rondgeknipt, mensen vinden het leuk als je henzelf en hun hondjes op de plaat vastlegd..wat portretjes dus, die ik ter plaatse al kwijt kon..

evenementen is veelal eea vastleggen, en mensen vinden het reuze fijn, als je ze met hun grote liefde of hobby op de gevoelige plaat vastlegd.

´vastleggen´ is meestal niet het super-artistieke werk, maar daar geef ik eigenlijk niet zoveel om. als ik lekker mijn eigen ding mag doen, dan neem ik de tijd er wel voor, en let dan op allerlei andere zaken..

zolang de highlights erop staan, is het goed, en als mensen gelukkig en blij worden van hun portretjes vind ik het ook allemaal best.. :D

ik ben en blijf amateur, en als ik er af en toe voor betaald krijg, is dat ook super-meegenomen.. kan ik weer een beetje de kosten mee betalen..(zeg maar mijn verlanglijstje..)

soms is het best wel frustrerend, als je zelf iets wilt maken, wat je zelf heel mooi vindt, maar eigenlijk ook tegengehouden wordt, door wat anderen nu eigenlijk willen..

heb in het begin wel es wat ´gedoe´ gehad, want ik vond plaatje zus en zo, mooier dan hetgeen de klant of opdrachtgever mooi vond..

ik heb geleerd om mijn mond te houden en mijn gevoel terzijde te schuiven, en maar te denken, dat de opdrachtgever altijd gelijk heeft.. :D

als ik teveel zou gaan zeuren over wat nu in mijn ogen het beste is, dan kan ik weliswaar mss mijn gelijk wel proberen te halen, maar dan blijf ik met mijn plaatjes zitten..ik heb alles losgelaten, en wat de klant wil, da´s altijd mooi.. :angel (maar niet heus, hihihihihi!)

meestal krijg ik wel de gelegenheid om eea uit te proberen, ik vraag eht gewoon erg brutaal of ik iemands toestel es mag uitproberen..

soms is dat erg leuk, of bijzonder.. en ik probeer van alles en nog wat uit..

van instap canons, nikons, tot mkIII´s, d3´s en zelfs hasselblads met phaseone backs... :shock

die laatste was trouwens wel erg moeilijk om uit te proberen, want de fotograaf was er niet zo heel gek op,om dat ding aan mij ff te geven, en ik moest beloven, dat ik er niiet met zijn toestel van door zou gaan, hahahaha! :rof

achteraf gezien, had ik het gewoon op een rennen moeten zetten met dat ding, hahahahaha! :rof

heb trouwens mijn amateur-sony´tje ook wel es uit laten proberen door doorgewinterde beroepsfotografen, en die maakten binnen 1 minuut betere platen met dat ding dan ik ooit gemaakt had.. :shock op zulke momenten voel je je wel behoorlijk met je broek op je enkels staan, en weet je weer, dat er nog heel wat te leren valt, whahahahahah! :rof oow, wat erg zeg! hihihihi! :proost

photographer´s united...
BerichtGeplaatst: 08 nov 2010 23:28 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Leuke impressie, ben helaas niet van zulks soort dagen, wel altijd leuk om te zien! :)

Zou een leuk contant open topic zijn... "Photographers' unite"

photographer´s united...
BerichtGeplaatst: 09 nov 2010 00:20 
Lid
Fotografie

Leuke serie. Zou je vaker moeten doen :upc

Profiel op dit foto forum
 photographer´s united...
BerichtGeplaatst: 09 nov 2010 02:49 
Lid
Fotografie

THX! doe dat eigenlijk wel vaker hoor, andere fotografen op de foto zetten, alleen was ik deze keer ook de klos, want ik stond er ook vol op, hahahah! we drukten schijnbaar net op hetzelfde moment af, want ik stond erop, maar de dame in kwestie ook.. :D heb eigenlijk niet zo heel veel foto´s van mijzelf, zeker niet als ik aan het fotograferen ben, dus da´s altijd wel meegenomen, als ze er dan es eentje doorsturen.. :upc

meestal, als ik anderen bezig zie, knoop ik wel een praatje aan, en daarna lekker kunnen lullen over fotografie, en da´s altijd heel leuk om te doen..

eigenlijk nooit de merk vs merk discussies gehad, maar gewoon lekker over fotootjes en zo..

zo heb ik een tijdje terug, met een inmiddels kennis van mij, die ik op dezelfde manier tegenkwam, een dagje kunnen schieten in antwerpen, was hartstikke leuk, en je leert ook weer van elkaar..af en toe een bakkie doen, en later fotootjes bekijken..altijd leuk!

:upc

photographer´s united...
BerichtGeplaatst: 14 nov 2010 00:50 
Lid

Leuk en een hele opluchting dat ik me zelf niet tegenkwam.

Vriendelijke groet

Pim

photographer´s united...
BerichtGeplaatst: 14 nov 2010 01:08 
Lid
Fotografie

Het is altijd goed om om te zien. Daar is vaak meer te zien dan waar de fotografen naar kijken.
Ik doe dit ook vaak.

Leuke serie

Gaaston

photographer´s united...
BerichtGeplaatst: 14 nov 2010 02:03 
Lid
Fotografie

pim schreef:

Vriendelijke groet

Pim

was je daar ook?

ik heb nog een hele zooi met plaatjes van andere fotografen van die dag hoor.. :D

deze vond ik zelf ook wel leuk, maar daar staat de persoon niet altijd op...

Fotografie

Fotografie[/img]

photographer´s united...
BerichtGeplaatst: 14 nov 2010 10:33 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
sjinouck schreef:
wat mij wel altijd opvalt, is dat zoveel fotografen hun zonnekap verkeerd om hebben zitten.. of je zet hem er goed op, of je laat hem thuis.. maar niet verkeerd om, want dat zoomt volgens mij niet zo lekker..

Hihi ik dacht het ook, zouden ze dat express doen of weten ze het echt niet misschien :rof
Ik hoop dat toch echt niet hoor ...

Je foto's zijn wel mooi geworden ... al hou ik zelf noet zo van om mensen op de foto te zetten :blush

photographer´s united...
BerichtGeplaatst: 14 nov 2010 18:20 
Lid

sjinouck schreef:
pim schreef:

Vriendelijke groet

Pim

was je daar ook?

ik heb nog een hele zooi met plaatjes van andere fotografen van die dag hoor.. :D

deze vond ik zelf ook wel leuk, maar daar staat de persoon niet altijd op...

Ik dacht van niet,meestal 'sHertogenbosch waar ik rondslenter.

Pim

Fotografie

Fotografie[/img]

photographer´s united...
BerichtGeplaatst: 14 nov 2010 20:41 
Lid
Fotografie