Martinvh schreef:
bobvanduin schreef:
Nee hoor, het bewijst gewoon wat

Klopt
en wel dat Canon nu 2 jaar na de D700 een camera heeft met nagenoeg dezelfde ( iets betere 100-25600 VS 50-25600 ) ISO prestaties heeft, maar op punten als : FPS, built in flash (commander),crop mode, exp compensation en body materiaal nog steeds achter blijft 
Je bedoeld dat Nikon eindelijk het gat gedicht heeft, en dat is niet mijn mening maar de mening wereld wijdt, en dat de crop mode mij ontgaat. Of bedoel je dat hij nog minder gebruikt en dan daarmee de hogere framerate haalt? En dan een nog lagere resolutie gebruikt en dan een cropcam is. handig maar dan neem ik er nog wel een 30D bij LOL.
Body verschil??? Canon was heeft een identiek degelijke body van magnesium legering en er was tot voorkort nog geen fullframe in het semi gebied behalve de marktleider, en dat is hij nog steeds de 5DMkII.
Het ontbreken van filmen in HD qualiteit enz. Maar goed een D700 is een heel goede camera en idd bij hoog iso gebruik. maar je vergelijkingen doen mij aan journalisten denken over Nikon vs Canon. Alleen dat vergelijken wat ze beide hebben en waar Nikon dan op laboratorium spec miniem verschilt, wat de Nikon dan niet heeft of minder in scoort daar wordt dan ook niet over gerept in de bladen.
Hoezo calimero, biased gedrag

Maar ik zou ze beide willen. Ieder zit in het ongeveer gelijke segment maar toch zijn het fullframe camera's die voor verschillende doelen toch beter presteren. En dit is trouwens een eindeloze discussie
Wel moet van mijn hart waar de data van 2 jaar vandaan komt. De 5DMkII is op 19 september 2008 gelanceerd en op 1 juli 2008, dus 1 maand en 16 dagen, eerder de D700.