Het is 02 mei 2025 16:39

Plaats hier je foto's die je wel met de leden wilt delen, maar waar je geen beoordeling over wenst te krijgen.

Auteur ouwe camera-zooi deel II
 ouwe camera-zooi deel II
BerichtGeplaatst: 28 dec 2010 20:27 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
vandaag weer hele leuke spulletjes binnengekregen, dus die moesten natuurlijk wel ff op de foto he? :D ouwe camera-zooi vind ik zelf niet helemaal op zijn plaats, want die oude cameraatjes zijn zo slecht nog niet.. als je eenmaal weet, hoe je ermee om moet gaan, sta je soms verbaasd van de resultaten.. :upc die pentax p50 bv, is gewoon een hele goede camera.. en zelfs met een ouwetje uit de jaren 50´ kun je mits goed gebruikt, nog superplaatjes maken.. het vergt alleen wat meer moeite en het verlangt ook iets meer inzicht in ´old-school-fotografie´...we zijn maar wat verwend met die moderne dslr´s van tegenwoordig, en nog hebben we altijd iets om niet tevreden over te zijn, hihihi! :D Ga es met zo´n oud dingetje op stap, laat de boel ontwikkelen, en je weet meteen hoever je staat op fotografisch gebied..voor mij is het in ieder geval altijd weer een eye-opener, en het zet me altijd weer wat terug op mijn plaats, als ik knalhard afgestraft wordt, door zo´n cameraatje uit vervlogen tijden.. :blush :rof

de spulletjes....

F1

pentax p50 met 28-80 takumar zoom-lensje..

Fotografie

F2

Pentax p50 met een 135mm 2.8 Vivitar lensje

Fotografie

F3

Pentax p50 met een 28mm 2.8 Pallas lensje

Fotografie

F4

Roy 127 camera, japans fabrikaat, 4x4, en momenteel moeilijk te vinden, uitermate geschikt voor lomografie..

Fotografie

F5

Petri starter, ook japans fabrikaat..volledig plastic.. ben benieuwd naar de resultaten.. :)

Fotografie

F6

Agfa Isola I, ga hier 120 film in droppen, en kijken of het even goed is als de agfa clickII en clack

Fotografie

F7

wie is niet groot geworden, met deze agfa rits-rats-cameraatjes? heb er inmiddels 3! film is nog verkrijgbaar via internet.. in voormalig joegoslavie wordt deze cassette-film nog gemaakt..

Fotografie

F8

Leica SL, met mijn favoriete telekanon.. de 180mm elmarit-r F/2,8..retezwaar, peperduur, maar veel glas en full-metall voor je money..(eat your heart out, canikon) :D is hij scherp? ik dacht het wel... :shock dit is een stukkie duits glas en metaal waar je niet goed van wordt.. :cool ik vergelijk dat ding altijd met de loop van een duitse tigertank of zo...zwaar geschut dus....zelfs de ingebouwde zonnekap is massief metaal. erg goed voor zelfverdediging..want hier sla je evt. aanvallers gewoon mee in puin, en je kunt naderhand nog lekker door blijven fotograferen.. :D :rof

Fotografie

groetjes, Alex, en morgen meer ´ouwe zooi´...

Laatst bijgewerkt door sjinouck op 28 dec 2010 20:41, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 ouwe camera-zooi deel II
BerichtGeplaatst: 28 dec 2010 20:38 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Veel plezier met al je nieuwe speeltjes :D

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ouwe camera-zooi deel II
BerichtGeplaatst: 28 dec 2010 20:40 
Lid
Fotografie

dat gaat heeel zeker goedkomen! :D

ouwe camera-zooi deel II
BerichtGeplaatst: 28 dec 2010 20:48 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
ik wil die leicaflex!!!! :jump

Profiel op dit foto forum
 ouwe camera-zooi deel II
BerichtGeplaatst: 28 dec 2010 21:15 
Lid
Fotografie

hillejames schreef:
ik wil die leicaflex!!!! :jump

op marktplaats staat nog een leicaflex I te koop, samen met een 50mm summicron f/2..de mijne is een SL, maar die originele leicaflex is ook niet te versmaden... :yahoo

http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/fot ... ind=3&fs=1

de leicaflex I is the ´godmother of all´ leica-r types..

ze vragen er 400 euri voor, maar ik denk dat je met een wat lager bod ook een goede kans maakt.. die summicron 50mm is het geld alleen al waard.. 1 van de allerbeste 50mm´s ever...op e-bay is het meestal nog wat goedkoper, het is ff goed uitvogelen, welke prijzen het redelijkst zijn, en of het een 1-cam, 2-cam of rom-lens is, want niet alles is uitwisselbaar.. :(

die 180mm kost bij kamera-express een klein vermogen,(ongeveer 1000 euro voor een lens van 30 jaar oud :shock ) en die raken ze maar niet kwijt.. logisch, want op e-bay staan ze toch wat goedkoper...het blijft een moeilijk te doorgronden tweedehandsmarkt, met die leica´s.. er zijn meerdere versies, waaronder blackpaint of black-chromed versies, of evt met een motorwinder, die voor knettergekke prijzen weggaan..ben zelf al een heel jaar op zoek, naar ene beetje betaalbare groothoek, ipv die 50mm summicron, maar dat is dus echt een zaak van veel, heel veel geduld hebben, en toeslaan als de omstandigheden juist zijn.. :proost ik heb gelukkig veel geduld en zeker geen haast.... :D

trouwens, in japan circuleren op dit moment zowat 2/3e van alle ooit verkochte leica´s, daar zijn ze helemaal knettergek, en worden leica camera´s als en soort van status-symbool gezien.. ik vind dat persoonlijk gezien een gotspe, en het verpest de 2e hands markt behoorlijk.. :cry het zijn echt goede camera´s, maar de leica-hype neemt soms absurde vormen aan.. :nee

en als die japanners ook nog es behoorlijk konden fotograferen? maar nee hoor.. het meeste van alle straatfotografie wat uit japan komt, is gewoon bagger, of ze gaan de hele zooi met handschoentjes behandelen en op you-tube zetten.. :nee

http://www.youtube.com/watch?v=GRbvrRybghs

http://www.youtube.com/watch?v=lkyRKaom4pw

die filmpjes slaan dus helemaal nergens op.. trouwens, in het 2e filmpje is de lens-release nog de originele plastic versie, die snel afbrak, en die wil je echt niet hebben.. je moet de versie hebben, waarbij die knop vervangen is door een metalen versie.. scheelt een hoop gedoe en geld...

ouwe camera-zooi deel II
BerichtGeplaatst: 28 dec 2010 21:40 
Lid
Fotografie

@sjinouck;

Heb vandaag heel wat mooie toestelletjes voorbij zien komen op ebay.
heb echt zitten kwijlen. In duitsland sterft het nog van die "oude rommel".
Maar ze weten er ook grif geld voor te vragen!

Maar mooi spul is het zeker,...het begint echt te kriebelen bij me.
(en ik heb me wel gewassen :D )

ouwe camera-zooi deel II
BerichtGeplaatst: 28 dec 2010 21:54 
Lid
Fotografie

CGF schreef:
@sjinouck;

Heb vandaag heel wat mooie toestelletjes voorbij zien komen op ebay.
heb echt zitten kwijlen. In duitsland sterft het nog van die "oude rommel".
Maar ze weten er ook grif geld voor te vragen!

Maar mooi spul is het zeker,...het begint echt te kriebelen bij me.
(en ik heb me wel gewassen :D )

wat soms ook helpt, is informeren bij familie en kennissen.. vaak ligt er nog allerlei spul op zolder, wat ahw ´vergeten´ is..in 2e handswinkels, kringloopwinkels of op vlooienmarkten is ook nog allerlei spul te vinden.. mooiste is nog, als je op zo´n vlooienmarkt oid, een camera vindt, met een lege batterij.. even uitproberen, en zeggen dat ie het niet doet, kun je weer afdingen op de prijs.. :D bepaalde types zullen echter nooit goedkoop weggaan, zeker als je te maken krijgt met een verkoper, die weet waarover hij praat.. dat gaat dan om zeer specifieke types, die wereldberoemd geworden zijn, of bekend staan om hun kwaliteiten.. rolleiflexen, leica´s, contaxen t3, asahi pentax spotmatics, nikon F2´s of F6 etc zullen nooit voor een prikkie te koop staan, want die zijn gewoon retegoed,en dalen eigenlijk erg weinig in waarde....wil echter niet zeggen, dat de wat normalere camera´s minder zijn hoor..een goede nikon FE, canon AE-1 program, of zoals nu die pentax p50 zijn weliswaar wat bescheidener, maar zijn nog heel erg goed in staat om hele goede pics af te leveren..ik had zelf veel geluk met mijn canon eos-3, die voor een prikkie te koop stond.. semi-pro body, bestand tegen grof misbruik voor honderd euri´s.. :up , terwijl body only meestal te koop staat voor vele meer..het is ook een kwestie van en gelukje hebben af en toe..

verlanglijstje van mij is nog: leica m3, leica IIIF,(met clip-on lichtmeter) asahi pentax spotmatic, nikon F2 of F5/F6, olympus pen(de originele) en nog wat spul zoals bv een hasselblad, of een contax 645, maar dat wordt wordt een dure grap.. :D je blijft eigenlijk bezig met dat spul... :foto

ouwe camera-zooi deel II
BerichtGeplaatst: 29 dec 2010 13:05 
Lid
Fotografie

zeer vervelend idd een hobby hebben :P

Zo heb ik bij mijn nog werkende analoge spiegels (Praktica L & Olympus OM 1) nog ergens een flitser liggen waar je niet alleen de batterij moet vervangen maar ook het flitslampje... geen idee of die het nog doet, de batterijen nog verkrijgbaar zijn, de lampjes nog verkrijgbaar zijn....

ouwe camera-zooi deel II
BerichtGeplaatst: 29 dec 2010 13:40 
Lid
Fotografie

De spulletjes zien er nog goed uit :upc