middenformaat is idd mooier dan digitaal..

ik schiet zelf ook nog regelmatig middenformaat op 6x6 en 6x9.. dat geeft toch details op groter formaat, en mooie doortekening, die je met digitaal niet snel ziet, hihihihi!
pentax 67, WOW!! en een rolleiflex!

(kwijl, kwijl,

)
wat mij betreft, laat jij jouw paardjes hier gewoon zien hoor!! hoe meer ´old-school-zielen´, hoe meer vreugd!
dat old-school spul moet gekoesterd worden.. analoog is bij lange na nog niet dood, al lijkt het soms op internet wel zo, maar ik zie gewoon dat zelfs de jeugd, af en toe uitstapjes maakt richting film, vanwege de ´look´ en ´feel´ van film.. digitaal en film bestaan lekker naast elkaar, en eigenlijk zou iedere fotograaf verplicht eens een maandje of zo, met een analoog toestel op pad moeten gaan, vaste lens, en schieten maar..daar leer je zo ontzaglijk veel van, en die kennis, opgedaan met analoog, kun je dan weer goed toepassen op digitaal..digitaal en analoog vullen elkaar enorm goed aan, vind ik zelf..geen gadgets, geen IS, VR, of steadyshot, lekker werken met primes, zelf je film uitkiezen, de ´oude regeltjes´leren interpreteren, en toepassen, in en uitzoomen met je voeten, ipv een draai aan de zoomring..zelf je foto zien ´opkkomen´ in de nate doka.. het blijft magisch..
ik ga weer helemaal uit mijn dak merk ik...
vaak wordt gezegd, dat analoog duur is, en tot op zekere hoogte is dat ook wel zo, ontwikkelen is een dure business, en als je het zelf doet, ook nog eens een stinkend, tijdrovend werkje ook, maar de voldoening is mega..en de leercurve is gewoon zo enorm bevredigend.. als je met zo´n oud dingetje op pad gaat, en je moet alles zelf doen, en instellen, dan begrijp je wat je digitale toestel tegenwoordig allemaal voor jou doet, en hoe verwend we allemaal zijn.. vervolgens worden internet-zaken, als ruis, iso, dynamisch bereik, lensscherpte, testsites als dpreview etc. ineens allemaal onbelangrijk..en sta je lekker met een oud cameraatje ergens in the middle of nowhere lekker je plaatjes te schieten, en vergeet je de wereld om je heen..ik noem analoge fotografie altijd ´onthaasten´in deze toch al zo snelle wereld.....

no fuzz, lekker schieten..