Zoals sommigen misschien al gelezen hebben is de Subaru Impreza GTT verkocht en zijn we aantal weken op zoek geweest naar een goeie vervanger.
Dat is uiteindelijk een Renault Clio RS Cup geworden.
Bij enkelen zal de auto misschien wel bekend voorkomen, dat komt omdat ik voor Ruud[de vorige eigenaar] weleens wat foto's ervan had gemaakt en er ook een aantal daarvan hier op 't forum heb geplaatst.
Hij is van 2008 en standaard heeft ie 197 pk, maar volgens Ruud zit er dan een dipje tussen de 3000 en 4000 toeren en daarom heeft ie 'm laten mappen en daardoor komt er nog ongeveer 6 pk bij....203 pk dus.
Extra's die erop zitten zijn: Airco, Renault Sport Recaro stoelen, achterspoiler, radio Renault en andere velgen.
Hij weegt ongeveer net zo zwaar als de GTT, 1235 kg., dus kwa rechtuitsnelheid ga ik er knap op achteruit.
Maar wat stuurt zo'n hok als een kart, het is echt een gooi en smijt-auto'tje, hoewel je dat 'tje' ook wel weg kunt laten, want hij is ook ongeveer net zo groot als de Sub......binnenruimte is ook ongeveer gelijk.
Het is ook echt een toerenmotor die erin ligt, ding wordt pas echt wakker rond de 5500 toeren en haalt z'n max. vermogen pas bij 7250 toeren, is dus ook heel anders rijden dan met de Sub.
Voordeel voor ons van deze is dat 't een hatchback is, dus de hond kan veel makkelijker mee.....ding heeft best nog wel redelijk kofferruimte.
De Sub hoefde van mij ook helemaal nog niet weg, maar ik kreeg een heel goed bod en dan ga je toch nadenken.
Ik had 'm ook alweer 8,5 jaar en dan wil je ook wel weer es wat anders.
Wat foto's: