Het is 07 mei 2025 12:59

Plaats hier je foto's die je wel met de leden wilt delen, maar waar je geen beoordeling over wenst te krijgen.

Auteur Andere auto
 Andere auto
BerichtGeplaatst: 05 okt 2011 23:19 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Zoals sommigen misschien al gelezen hebben is de Subaru Impreza GTT verkocht en zijn we aantal weken op zoek geweest naar een goeie vervanger.
Dat is uiteindelijk een Renault Clio RS Cup geworden. :D
Bij enkelen zal de auto misschien wel bekend voorkomen, dat komt omdat ik voor Ruud[de vorige eigenaar] weleens wat foto's ervan had gemaakt en er ook een aantal daarvan hier op 't forum heb geplaatst.

Hij is van 2008 en standaard heeft ie 197 pk, maar volgens Ruud zit er dan een dipje tussen de 3000 en 4000 toeren en daarom heeft ie 'm laten mappen en daardoor komt er nog ongeveer 6 pk bij....203 pk dus.
Extra's die erop zitten zijn: Airco, Renault Sport Recaro stoelen, achterspoiler, radio Renault en andere velgen.
Hij weegt ongeveer net zo zwaar als de GTT, 1235 kg., dus kwa rechtuitsnelheid ga ik er knap op achteruit.
Maar wat stuurt zo'n hok als een kart, het is echt een gooi en smijt-auto'tje, hoewel je dat 'tje' ook wel weg kunt laten, want hij is ook ongeveer net zo groot als de Sub......binnenruimte is ook ongeveer gelijk.
Het is ook echt een toerenmotor die erin ligt, ding wordt pas echt wakker rond de 5500 toeren en haalt z'n max. vermogen pas bij 7250 toeren, is dus ook heel anders rijden dan met de Sub.
Voordeel voor ons van deze is dat 't een hatchback is, dus de hond kan veel makkelijker mee.....ding heeft best nog wel redelijk kofferruimte.

De Sub hoefde van mij ook helemaal nog niet weg, maar ik kreeg een heel goed bod en dan ga je toch nadenken.
Ik had 'm ook alweer 8,5 jaar en dan wil je ook wel weer es wat anders. ;)

Wat foto's:

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Andere auto
BerichtGeplaatst: 05 okt 2011 23:24 
Lid
Fotografie

Goeie keuze..! Haha...zelf een echte renault man...3 keer een R5 Gt-turbo gehad (als je het over karts hebt ;) ) en drie renault 19 16v's met opgevoerd 2.0 16v blok, beetje zelfde idee als de huidige clio dus ;) (in de basis hetzelfde F-blok nog steeds volgens mij).

Hier ga je veel plezier aan beleven :D Alhoewel inderdaad wel heel anders rijden als een Subaru...

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Andere auto
BerichtGeplaatst: 06 okt 2011 21:56 
Moderator
Fotografie

Bedankt Jeroen. :D
Ik heb zelf hiervoor pas 1x een Renault gehad en dat was ongeveer 25 jaar geleden.....een Renault Alpine A310.

Zo'n Renault 5 GT-turbo heb ik ook weleens in gereden op circuit De Peel in Venray en dat is zeker een heel leuk gooi en smijt-auto'tje.
Ik heb geen idee welk blok hierin ligt, alleen dat 't een 2 liter is met standaard 197 pk en dat in het vorige model Clio ook hetzelfde blok lag, alleen dan met 182 pk. ;)

Andere auto
BerichtGeplaatst: 06 okt 2011 22:10 
Lid
Fotografie

A310...ook leuk spul...dan wel met groep 4 kit en de V6 natuurlijk...samen met de A110 de mooiste alpine uitvoeringen van Renault...

Ron62 schreef:
Ik heb geen idee welk blok hierin ligt, alleen dat 't een 2 liter is met standaard 197 pk en dat in het vorige model Clio ook hetzelfde blok lag, alleen dan met 182 pk. ;)

En de Clio RS daarvoor met 172 pk...en daarvoor de Clio Williams (150 pk)...en dat blok had ik in de r19 liggen...maar dan met 175-180 pk.

Maar zo'n heerlijk turbo gat van een r5 Gt-turbo...als ik ooit weer een klusruimte heb komt er weer één....of een echte R5 turbo natuurlijk...

Maar deze Clio's rijden ook zo lekker...heerlijk soepel lopende motoren...wegligging, fijne stoelen....*jaloers* haha ;)

Andere auto
BerichtGeplaatst: 06 okt 2011 22:26 
Lid
Fotografie

een prachtig wagentje hoor :good2

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Andere auto
BerichtGeplaatst: 06 okt 2011 22:42 
Moderator
Fotografie

Ook bedankt Albertus! :)

Jeroen, dit was m'n Alpine:

Fotografie

Geen groep 4/5 uitbouw erop dus, maar wel met de V6.

Deze Clio bevalt mij tot nu toe ook erg goed, vooral wat de wegligging betreft en die stoelen zijn idd. ook super.
Ik heb er natuurlijk nog niet heel veel in gereden, maar ik zal 'm binnenkort es een keer flink aan de tand voelen. :DD

Andere auto
BerichtGeplaatst: 06 okt 2011 23:05 
Lid
Fotografie

In ieder geval wel met de bredere wielkasten...en niet dat 1.6 uiterlijk...want dan was het meteen een heel andere (niet mooie) auto...zo is hij ook goed :D

Wel jammer dat je die niet meer hebt dan...nog steeds gave auto's :)

Andere auto
BerichtGeplaatst: 06 okt 2011 23:09 
Lid
Fotografie

Gefeliciteerd :proost

Andere auto
BerichtGeplaatst: 19 okt 2011 16:59 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Mooi karretje, :up jammer van de "witte" kleur . :dk

Andere auto
BerichtGeplaatst: 19 okt 2011 19:24 
Moderator
Fotografie

Henry en Werner ook bedankt! :)

Hou je niet van witte auto's Werner, of vindt je de kleur wit van deze gewoon niet mooi?

Ik zal binnenkort weleens wat betere foto's proberen te maken, want de 70-210mm. gaat op de één of andere manier gewoon niet samen met m'n pola filter[komt een soort waas over de foto's] en de 100-300mm. doet 't wel gewoon goed met dat filter.......is een Hoya filter.

Volgende keer moet ik ze dus maken met m'n 17-50mm. of 70-210mm. zonder filter, of met m'n 100-300mm. met pola-filter. :dk

Deze foto's zijn even snel gemaakt op 't parkeerplaatsje van 't natuurbebied waar ik weleens foto's ga maken en daar had ik aan de 100-300mm. niks gehad, omdat ik daar gewoon niet genoeg ruimte heb. ;)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp