Na heel veel overtuiging van mijn zijde, heb ik mijn vriendje zover weten te krijgen om model te staan voor deze opdracht. Hem met al mijn enthousiasme mijn idee uitgelegd, waarop hij de volgende pose aannam, met de vraag: "Bedoel je zoiets??":

Voordat je dan een juiste belichting te pakken hebt, wat best lastig is met alleen maar huis, tuin en keuken materiaal, kwam het volgende enthousiaste beeld voorbij:

Omdat de locatie die zaterdag niet door kon gaan en ik toch iets achter de hand wilde hebben, ben ik uiteindelijk op deze foto uitgekomen:

Ik was echter nog niet volledig tevreden. Ik miste de sfeer van een kroeg, die toch echt in mijn hoofd zat... dus zondag alsnog mijn puppie-ogen opgezet en hem verleid met een fikse borrel en ik zou bob zijn.... Nou, vooruit dan maar.
Gelukkig was het in de kroeg niet druk en konden we schaamteloos uitproberen. Ik kreeg op een gegeven moment wel de volgende blik

:

Het was overduidelijk tijd om haast te maken, haha

Het uiteindelijke resultaat had ik in 2 varianten bewerkt. De ingezonden versie en deze in zwart-wit, met allen kleuraccenten in de druppel en in het shaggie.

Ik weet wel: een volgende opdracht zal ik op zoek moeten naar een ander model... want ik ga hem niet nog een keer zo gek krijgen

Bedankt allemaal voor de stemmen. Ik voel me vereerd!