Frans schreef:
Camera alleen meenemen als je echt in de gelegenheid bent om die ene topper te maken.
Voor de rest vooral genieten van de beesten zonder de druk van het maken van een plaatje.
Daar heb je gelijk in, maar deze twee lopen meestal apart en dan loopt er niemand bij om de aandacht te vragen. Achteraf niet slim, want het weer was voor mij icm spullen niet goed genoeg om goede platen te schieten. Leermomentje.
Fotosmurf schreef:
Denk ook als je mooie foto's van je hond wilt maken je beter niet door hoog gras/struiken kan wandelen.
Altijd last van takjes en dergelijke.
Beessie lekker laten rennen en gewoon veel plaatje schieten.
Wij liepen ook op het gras, alleen de lichte hond loopt altijd door de takjes. Van haar dus inderdaad alleen plaatjes schieten als ze stilstaat of op het gras loopt, dank je!
Paula Loonen schreef:
Ik heb dat aan de lopende band. Zo moeilijk vind ik het om ze er goed scherp tijdens het rennen op te krijgen.
Toch inderdaad thuis even goed nakijken wat je wilt en hoe je het wilt bereiken.
Je instellingen in de camera eventueel aanpassen.
Maar het is ook weer een verschil of een dier recht op je af komt of dat het beest van links naar rechts langs je heen loopt.
Er zijn hier enkele fotografen op de site die daar vreselijk goed in zijn.
Op je foto's is wel goed te zien dat ze het naar hun zin hebben

Inderdaad, ik zoek thuis eerst nog eens op hoe ik de instellingen het beste kan doen en stel alvast het een en ander in. Daar moet gewoon nog wat handigheid in komen, haha. De fotografen hier op de site probeer ik altijd mee te kijken naar instellingen en ook gewoon compositie. Heel leerzaam en leuk@
poezemienie schreef:
Ja ....heel veel....

....vroeger, jaartje terug, als ik op stap ging en ik had bv een honderdtal
opname's vond ik er de helft toppie.....nu met al wat ervaring op te doen en ik neem
zelfde aantal opnames zijn er toch nog een vijftal ,misschien, wel goede bij.....
misschien niet echt een antwoord op je vraag maar het kritisch kijken maakt echt dat je
niet gauw meer tevreden bent van je opnames, daarentegen als je dan een goede opname hebt
dat die dan toch wel al aardig is.....

Inderdaad heel herkenbaar

Henry schreef:
Ja, dat is het eerste topic dat ik gelezen heb ongeveer en neem hem regelmatig weer door.

Mendel schreef:
Ben nieuwsgierig naar de instellingen

F 4,5, ISO 400 en sluitertijd 1/500. Ik ben denk ik iets te bang geweest met de ISO opvoeren en daardoor de sluitertijd net te laag gehouden. Vrij donker weer en dan krijg ik trauma's aan oude camera, waar de iso niet boven de 400 kon zonder enorme ruis. Dat had ik me thuis alweer bedacht bij het bekijken, dus ik leer van de slechte foto's wel weer een hoop.