Het is 25 apr 2024 08:17


Plaats hier je foto's die je wel met de leden wilt delen, maar waar je geen beoordeling over wenst te krijgen.


Auteur Portretjes...
 Portretjes...
BerichtGeplaatst: 06 nov 2015 22:09 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 12
Woonplaats: Sappemeer
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Eerlijk gezegd durf ik ze niet echt voor te schotelen ter beoordeling, maar toch...ik heb een nieuw nieuwe (snellere) computer met een nieuw beeldscherm, waarop de fotobewerking ineens een stuk leuker wordt. Vandaar, hier toch een paar "shots"... (en commentaar is toch altijd wel welkom, hoor)

Fotografie


Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Portretjes...
BerichtGeplaatst: 07 nov 2015 00:30 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 19202
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Leg mij nou eens uit waarom je deze niet beoordeeld wilt hebben, je geeft daarmee aan dat je niks wilt leren, da's prima, maar waarom dan toch publiceren?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Portretjes...
BerichtGeplaatst: 07 nov 2015 00:49 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 12
Woonplaats: Sappemeer
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
__Erik__ schreef:
Leg mij nou eens uit waarom je deze niet beoordeeld wilt hebben, je geeft daarmee aan dat je niks wilt leren, da's prima, maar waarom dan toch publiceren?


Excuus, die begrijp ik niet... hoezo geef ik aan dat ik niks wil leren omdat ik ze in dit topic zet? Of is dat gewoon jouw interpretatie? Wellicht speelt er een vorm van onzekerheid mee (zelfkennis?) waardoor ik twijfels heb of mijn foto's jullie niveau aankunnen, om echt serieus beoordeeld te worden. Helaas is er geen tussenweg. Het is of niet beoordeeld worden, of vol "in the picture"...


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Portretjes...
BerichtGeplaatst: 07 nov 2015 00:53 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 19202
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Plaatsen in Ratjetoe (Niet ter beoordeling) - betekent dat je over deze inzending niks wilt leren, maar alleen wilt delen, omdat...

Da's verder prima, alleen wil ik dan wél weten waarom je deze platen deelt ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Portretjes...
BerichtGeplaatst: 07 nov 2015 01:04 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik denk dat je op deze foto's niet veel inhoudelijk commentaar zal krijgen, juist vanwege de plaatsing in dit onderdeel. Mocht je ze wel beoordeeld willen hebben en ben je nog wat onzeker, laat een van de moderators deze post dan omzetten en zet er even bij dat... etc. etc.
Mijn ervaring is dat de reacties hier wel meevallen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Portretjes...
BerichtGeplaatst: 07 nov 2015 01:09 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 12
Woonplaats: Sappemeer
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
__Erik__ schreef:
Plaatsen in Ratjetoe (Niet ter beoordeling) - betekent dat je over deze inzending niks wilt leren, maar alleen wilt delen, omdat...



Dat ik niks zou willen leren vind ik nogal kort door de bocht gedacht, maar oke. Kennelijk is gewoon een bevestigende, goedkeurende (of afkeurende) reactie op een foto niet voldoende.
Absoluut niet kwaad bedoeld, maar heb ik het mis dat je ze graag wilt beoordelen? In dat geval mogen jullie als moderatoren ze ter beoordeling naar het "portretforum" zetten...


P.s. mijn eerste intentie is gewoon het delen van mijn foto's omdat ik dat graag wil.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Portretjes...
BerichtGeplaatst: 07 nov 2015 02:10 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 9146
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
De eerste foto vind ik wel mooi gedaan. Heel vrolijk ook. Fraai omgezet naar zwartwit ook.
De hand zou ik aan de onderkant het liefst helemaal zien, hoewel die twee vingertjes wel grappig zijn.
In foto twee zit erg veel storende schaduw. Dat is wel jammer hierbij :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Portretjes...
BerichtGeplaatst: 07 nov 2015 07:14 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik sluit me bij Paula aan. Daarbij wil ik nog wel opmerken dat foto 1 nog wel ietsje verscherping kan gebruiken. Hij toont nu niet helemaal lekker scherp. Foto 2 zou mooier geweest zijn als het licht iets meer van voor kwam. Nu komt het voor mij iets teveel van opzij. Nu kun je de zon niet zomaar eventjes verplaatsen, maar de man kon je wel ietsje laten draaien.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Portretjes...
BerichtGeplaatst: 07 nov 2015 13:06 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 19202
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
EdvdB schreef:
__Erik__ schreef:
Plaatsen in Ratjetoe (Niet ter beoordeling) - betekent dat je over deze inzending niks wilt leren, maar alleen wilt delen, omdat...



Dat ik niks zou willen leren vind ik nogal kort door de bocht gedacht, maar oke. Kennelijk is gewoon een bevestigende, goedkeurende (of afkeurende) reactie op een foto niet voldoende.
Absoluut niet kwaad bedoeld, maar heb ik het mis dat je ze graag wilt beoordelen? In dat geval mogen jullie als moderatoren ze ter beoordeling naar het "portretforum" zetten...


P.s. mijn eerste intentie is gewoon het delen van mijn foto's omdat ik dat graag wil.

Het gaat er niet om dat ik ze graag wil beoordelen, het gaat erom of jij wat wilt leren.

Dit is een fotobeoordelingsforum, hier proberen we door tips van anderen te krijgen wat te leren.

Als je dan je foto's plaatst op een plek waar - normaliter - alleen kiekjes staan of leuke en/of interessante beeld gedeeld wordt, dan geef je daarmee impliciet aan dat je niks - over deze foto's - wilt leren.

Als je ze alleen maar wilt laten zien, is natuurlijk ook prima, maar of dan een beoordelingsforum een geeigende plek is, is dan wel de vraag.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 66 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed