Voor mij is dit low-key.
Het met opzet met accentueren van de lijnen (zie linker zijde )op een git zwarte achtergrond waarbij de andere kant wegloopt in het zwart (rechter zijde)
Op gezichten of belangrijke delen aan de voorkant dan eventueel ingevuld met een zwak invullicht.
Beide foto's zijn op het naverscherpen en z/w omzetting na totaal onbewerkt !
Tipje : Om een low-key in de studio te maken , zet je camera dan op "spot-metering" wat wil zeggen dat hij niet het licht van het hele beeld meet, maar enkel op de door jouw aangwezen plaats !
Vervolgens plaats je die plaats op de lichtste plaats vh model , hierdoor krijg je een mooie belichting waar het moet en worden de donkere delen ook echt mooi donker.
( bij gehele lichtmeting zal je cam gaan onderbelichten,.... wat niet de bedoeling is

)
De opstelling die ik altijd/vaak gebruik is als volgt :

1: Softbox van schuin achter laten komen, hierdoor zul je duidelijke lijnen aan de buitenzijde krijgen + een mooi verloop naar donker. ( welke wel eerder begint dan bij optie 2 )
of
2: Softbox aan de zijkant vh model zal zorgen voor minder lijnspel, maar voor een gelijk matige verlichting vd zijnkant. Echter is het verloop naar donker hierbij abrupter !
het licht schijnt als het ware tot het meest vooruit stekende deel vh model en zal daarna weg zijn (Je kent het wel, die portretten waarbij precies tot het midden vd neus is verlicht en de andere kant donker is)
Bij deze manier zul je uiteindelijk wel een groter deel verlichten dan bij setting 1 !
3 of 4 (hier moet je even experimenteren wat op dat moment het beste uitkomt,... dit hangt af van wat voor details en hoe je ze wilt invullen): Zijn vulflitsen, welke ikzelf vaak met een snoot erop richt op de belangrijke delen als het gezicht e.d. Deze staan zeer minimaal ingesteld om harde verlichting te voorkomen en zo enkel zwakjes in te vullen.
Ow ja , de achtergrond moet natuurlijk zwart zijn, maar die was even niet voor handen bij het model maken
