Pffffff dat valt nog helemaal niet mee om een goede onbewerkte foto te maken.
Ik maak in principe al mijn foto's iets te donker. Met wat onderbelichte foto's kan ik beter spelen als met overbelichte foto's en je hebt gelijk wat meer ruimte met sluitertijd en scherpte diepte, en nu met het donkere weer zou dat dus veel makkelijker zijn voor mij
Maar goed van mij hele serie van vandaag is er maar 1 die onbewerkt door mijn eigen keuring komt

1/25 F5,6 iso 400 150mm
Zoals afgesproken alleen verkleint en verscherpt. Het lijstje eromheen kon ik niet laten

Dinsdag; Ik maak voorderingen, het percentage geslaagde onbewerkte foto's was vandaag een stuk hoger. bijna alle foto's wat overbelicht gemaakt zodat ze niet te donker uitvallen

Ik ben vandaag uitgeweken naar mijn kasje voor meer licht en dus net wat meer mogelijkheden

1/40 F6,4 iso 400 150mm
Woensdag; Ik heb het mijzelf weer niet gemakkelijk gemaakt met mijn onderwerp. Deze winterslapers moesten van mijn vriend verkassen

, ze zaten met een heel clubje boven het raamkozijn in de keuken. Nu zitten ze met zijn alle in een bakje te slapen tot het voorjaar

2 uur bezig geweest met o.a. dit resultaat.

1/20 F6,4 iso 640 150mm
Donderdag; Vandaag voor het eerst met de instelling van scherpte, contrast en verzadiging in de camera gespeelt

1/60 F5 iso 640 150mm
Vrijdag; Raar weer vandaag of erg donker en dan ineens weer zon. Dit was het beste onbewerkte resultaat van de dag.

1/100 F3,6 iso 640 150mm
Zaterdag; weer van dat donkere weer

Maar goed toch weer fotografisch bezig geweest met dit als beste onbewerkte resultaat

1/50 F8 iso 640 150mm
Zondag; Alweer zulk donker weer, maar door een lager F-getel en een net wat lengere sluitertijd. toch wat meer licht in mijn foto kunnen krijgen als gisteren.

1/40 F5,6 iso 640 150mm
Deze week was voor mij zeer leerzaam, want ik had eigenlijk nog nooit zo gefotografeerd dat het zonder te bewerken goed moest zijn.

Met dit donkere weer is het wel zeer moeilijk met de sluitertijd. De beestjes moesten eerst goed stil zitten voor ik kon gaan schieten. Maar met een hoop geduld is het toch elke dag weer gelukt.
Ik ben benieuwd wat de volgende weekopdracht word, maar nog niet te snel hé, ik moet hier eerst van bijkomen