Het is 29 maart 2024 10:26



Auteur RAW importeren in oude versies van Lightroom [Video]
 RAW importeren in oude versies van Lightroom [Video]
BerichtGeplaatst: 11 feb 2019 12:22 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1554
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Heb je Lightroom versie 6 en willen je RAW-foto's niet openen? Dan kan het heel goed zijn dat je camera uitkwam nadat Adobe stopte met de support voor Lightroom 6. Is dat helaas pindakaas dan?

Of niet? Nee, het hoeft geen probleem te zijn. Je moet dan wel je RAW-foto's eerst converteren met de DNG-convertor van Adobe. Er wordt dan een nieuw bestand aangemaakt wat je in oude versies van Lightroom gewoon kunt openen.

In deze film laat ik het probleem zien aan de hand van een nog oudere versie van Lightroom, namelijk Lightroom 5. Ik kon helaas geen Lightroom 6 downloaden. Maar het probleem is hetzelfde; ik kon geen RAW-foto's openen in deze versie van Lightroom.

En nadat ik de foto tot een DNG geconverteerd had, kon dat wel.

Wil je nu ook de DNG-convertor downloaden, dat kan via deze link: https://helpx.adobe.com/nl/photoshop/using/adobe-dng-converter.html



Wil je nu als eerste op de hoogte blijven van mijn filmpjes? Wordt dan abonnee van mijn YouTube-kanaal


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 RAW importeren in oude versies van Lightroom [Video]
BerichtGeplaatst: 11 feb 2019 13:01 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40514
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hoi Jeroen, misschien ook het vermelden waard dat dit ook voor de oudere Photoshop versies geldt.
Ik heb zelf PS CS5.1 en heb 2 camera's waarvan ik de RAW(ARW) bestanden niet meer kan openen in Camera-RAW.
Als ik de foto's omzet naar een DNG via de DNG-converter dan kan ik ze wel openen in Camera-RAW. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 RAW importeren in oude versies van Lightroom [Video]
BerichtGeplaatst: 11 feb 2019 16:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1554
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Wilde voor Photopshop een apart filmpje maken. Maar mijn RAW's worden in CS5 nog gewoon geopend


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed