Maandag:
Model = NIKON D40 - Exposure Time = 1/200" - F Number = F6.3 - ISO Speed Ratings = 200 - Flash = Off - Focal Length = 185mm - Focal Length In 35mm Film = 277mmEn na deze foto flikkerde mijn fiets om, scheurde het stuur er half af en moest ik dus halsoverdekop naar huis om een andere manier te verzinnen om naar mijn werk te komen.

Wordt nog wat voor later van de week... geen vervoer.
Dus zal het wat dichterbij moeten zoeken. Al heb ik al een ideetje. Of twee.
Dinsdag:
Model = NIKON D40 - Exposure Time = 1/60" - F Number = F5.6 - ISO Speed Ratings = 200 - Flash = Flash fired, auto mode, return light detected - Focal Length = 55mm - Focal Length In 35mm Film = 82mmIk ben eerlijk en niet helemaal tevreden.
Dit kussentje is gemaakt door mijn vriendin en helaas niet helemaal 'geometrisch verantwoord', zoals nu achteraf blijkt...
Morgen probeer ik wat onderweg van/naar werk te fotograferen. Eens kijken of dat scheelt.
Woensdag:
Model = NIKON D40 - Exposure Time = 1/60" - F Number = F4.8 - ISO Speed Ratings = 200 - Flash = Flash fired, auto mode, return light detected - Focal Length = 78mm - Focal Length In 35mm Film = 117mmPas achteraf zie ik zelf natuurlijk een boel kritische kanttekeningen.
Anyway, je ziet hier de rug van mijn vriendin. Met bretels!
Dezelfde bretels die ze aan heeft als ze voetbal kijkt. 1 keer raden voor wie ze dan is.

(En mij kan het voetbal dus geen ene malle moer schelen.

)
Overdoen gaat niet lukken, ze is fris & fruitig gedouched en klaar om naar bed te gaan.
Ik moet maar niet meer mee gaan doen aan projecten die elke dag een foto vragen.
Werk en reizen en nu ook de vroege inval van het avonddonker helpen mij niet.
En ook niet dat m'n fiets nog stuk is. Morgen kan ik eindelijk een nieuw stuur proberen te regelen.
Oeps, ik klaag. Foei Ebbot! Morgen weer een kans! *positief blijft* (Ideetjes, iemand?)
Donderdag:
Model = NIKON D40 - Exposure Time = 1/60" - F Number = F4.8 - ISO Speed Ratings = 400 - Flash = Off - Focal Length = 110mm - Focal Length In 35mm Film = 165mmIk ben blij met m'n VR. 110mm en 1/60e uit de hand.

Had mijn camera mee naar mijn werk. Daar niks boeiends gevonden.
Dus ik wou al bijna voor mijn laatste redmiddel gaan, maar die komt dus morgen.

Wat je ziet is een stukje tijdelijk gebouw dat de boel bij elkaar houdt.
Ikzelf vond het eigenlijk wel geslaagd.
Mist wat kleur, maargoed, ik wou er ook weer niks psychedelisch van maken.

Ik heb alleen het ergste vuil weggepoetst, rechtgezet en naverscherpt. Hopelijk vinden jullie dit ook progressie van mij.
En anders heb ik morgen *hoop ik* mijn 'knalfoto'. (Met 'hoop ik' bedoel ik "ik hoop dat ik genoeg tijd heb...)
Vrijdag:
Model = NIKON D40 - Exposure Time = 1/2" - F Number = F5 - ISO Speed Ratings = 200 - Flash = Off - Focal Length = 28mm - Focal Length In 35mm Film = 42mmIk had hier te weinig tijd voor.

Foto is 10 minuten geleden gemaakt.
Ja, komt u maar.

Linker boog is omhoog gebogen (kandelaar bleek eens gevallen te zijn), achtergrond niet mooi effen/vlak/gestreken, ruis (iso 200, ik wil een nieuwe camera), etc.
En de diagonalen zijn vast ook niet duidelijk.

Morgen ben ik op familiebezoek en kan geen zaterdag update maken. Ik heb wel de camera bij mij, dus als het mag, plaats ik zondag de update voor zaterdag en zondag, nadat ik thuisgekomen ben, mits ike r tijd voor heb en ook daadwerkeljik diaginaal-foto's heb kunnen maken...
Zaterdag:
Model = NIKON D40- Exposure Time = 1/80" - F Number = F11 - ISO Speed Ratings = 200 - Flash = Off - Focal Length = 85mm - Focal Length In 35mm Film = 127mmVandaag (gisteren) op familiebezoekgeweest + logeren, dus helaas geen mogelijkheid om foto's te bewerken, laat staan te uploaden. Te maken eigenlijk ook niet. Maar lang leve de bereikbaarheid van (de omgeving van) Almere: we stonden bijna anderhalf uur in de file voor Muiderberg. Wegwerkzaamheden zorgden ervoor dat een stukje snelweg van nog geen 5 minuten rijden potdicht zat, 1 rijstrook met 50km per uu maximaal toegestaan, maar wegens het ontbreken van de toplaag werd dat tussen de 0 en 15km/h. Dus ga je je vervelen (als bijrijder

) en pak je de camera. En zowaar, een object met een boel diagonalen! Misschien iets teveel en te smerig om het een superfoto te laten zijn helaas... Maar wel met diagonalen.

Onder oogluikend toezicht van het forum en wat bewoners, de zaterdag op zondag dus geplaatst.
Zondag:
Model = NIKON D40 - Exposure Time = 1/60" - F Number = F7.1 - ISO Speed Ratings = 200 - Flash = Off - Focal Length = 300mm - Focal Length In 35mm Film = 450mmVandaag ben ik er met vriendinnetje op uit geweest in de Schoorlse Duinen.
Er komen waarschijnlijk later nog wat paddesteoelenfoto's, maar dat terzijde.
In het bos is er maar weinig diagonaals te vinden, dus heb ik het in het dorp maar gezocht.
Toevallig vielen mij de dakpannen op. Dus mensen keken mij raar aan toen ik een aantal daken ging fotograferen.
(Volgens mij moet ik op passen met dat soort akties... voor je het weet word je als een oriƫnterend crimineel gezien...

)
Anyway, diagonaal dak!