Het is 31 jul 2025 15:59

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Welke foto past het best bij de opdracht: Natuurkunde?
Het stemmen is gesloten
Foto 1 70%  70%  [ 23 ]
Foto 2 30%  30%  [ 10 ]
Totaal aantal stemmen : 33
Auteur Challenge XVII - Natuurkunde
 Challenge XVII - Natuurkunde
BerichtGeplaatst: 16 sep 2010 22:49 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Niet iedereen zag in de tweede foto natuurkunde geloof ik.
Zelf dacht ik dit precair evenwicht de belangstelling van Newton had kunnen trekken.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 17 sep 2010 00:23 
Lid
Fotografie

Tja Frans, zoveel mensen, zoveel meningen :)
Voor mij was het beeld wel duidelijk (mede door de hint onderin de foto ;) )
Fijn weekend in Parijs!

BerichtGeplaatst: 17 sep 2010 07:56 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Foto 1: redone51
Foto 2: Frans

Fotografie redone51 door naar de volgende ronde Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 17 sep 2010 09:04 
Lid
Fotografie
Online op het fotoforum

Gefeliciteerd en succes :up

BerichtGeplaatst: 17 sep 2010 10:40 
Lid
Fotografie

Frans schreef:
Gefeliciteerd Redone51 en succes in de volgende ronde. Kan k met gerust hart gaan genieten van een weekendje Parijs dat ik net geboekt heb.

Dank je wel voor de felicitaties, maar ik wil toch nog even terugkomen op de cijfers die je postte.
Dat je de punten openbaar hebt gemaakt vind ik respectloos naar de mensen die hun vrije tijd opofferen om voor ons een wedstrijd te organiseren.
Je haalt zo het wedstrijdelement eruit en het is me een raadsel waarom je dit gedaan hebt.

Aangezien je geen antwoord gaf op mijn vraag, ben ik zelf gaan nadenken wat de reden zou kunnen zijn.
Als het is omdat ik je gekwetst heb met mijn post over het niet stemmen, dan mijn excuses hiervoor.
Het laatste wat ik wil is iemand kwetsen, dat ligt absoluut niet in mijn aard, zo was hij ook absoluut niet bedoeld.
Blijft het feit dat ik je reactie dan nog steeds not done vind.
Als je zo reageerde omdat je denkt dat ik wel op mezelf stem, Nee, ik stem niet op mezelf, net zo min als dat ik anderen vraag op mij te stemmen.
Als ik iets win, wil ik dat op eigen kracht doen.
Als je zo reageerde omdat je boos bent dat ik niet op jou gestemd heb, dan spijt me dat voor je, maar ik doe niet aan vriendjes politiek.
Als ik jouw foto beter vond overbrengen wat de opdracht was, had ik op jou gestemd, net zoals ik in de vorige opdracht op Henry heb gestemd en in de spreekwoorden en gezegden op de hamer.
In mijn ogen is een foto die een tekst nodig heeft niet geslaagd.
Als het gaat om het technische gedeelte, dan heb je helemaal gelijk, jij staat technisch boven aan de ladder en ik onderaan, maar dit is gelukkig een wedstrijd die niet alleen gaat om de beste technische foto, want dan had ik echt niet mee gedaan.
Ik hoop dat we de strijdbijl kunnen begraven, want ik zie een wedstrijd wel als een strijd, maar niet om hoofden af te hakken.
Dus bij deze mijn hand( kon geen hand vinden dus dan deze maar :kiss ) en een fijn weekend in Parijs.

Sophia

BerichtGeplaatst: 17 sep 2010 10:59 
Lid
Fotografie

succes in de volgende ronde

BerichtGeplaatst: 17 sep 2010 11:59 
Lid
Fotografie

pipanda schreef:
flipjetiel44 schreef:
ga voor 2, had wel een toelichting nodig.
#1 is voor mij meer scheikunde, hoewel het destillatieproces is ook toegepaste natuurkunde.

Desilatie proces?
Ik zie hier meer, tja hoe heet die wet ook al weer :wacko , maar in iedergeval dat als je een slang vacuum zuigt dat je dan zo een fles of tank leeg kunt trekken als je het uiteinde van de slang laag genoeg houd.

toch nog even een reactie.
Ik kreeg het idee van destilleren, door het gebruik van de lucht-koeler, en vermoedde dat eronder een soort warmtebron stond. Maar ook de kleine uitloop bracht mij in verwarring.
De hevel is een soort van communiserende vaten waarbij 1 vat bewust lager staat.
Trouwens een beetje ongebruikelijke hevel zo een spiraal, trouwens meestal hebben ze een of andere voorziening zodat je niet aan het uiteinde hoeft te lebberen, wat bij drank niet erg is, maar bij benzine toch geen voorkeur heeft :D :rof

BerichtGeplaatst: 17 sep 2010 13:10 
Lid
Fotografie

flipjetiel44 schreef:
pipanda schreef:
flipjetiel44 schreef:
ga voor 2, had wel een toelichting nodig.
#1 is voor mij meer scheikunde, hoewel het destillatieproces is ook toegepaste natuurkunde.

Desilatie proces?
Ik zie hier meer, tja hoe heet die wet ook al weer :wacko , maar in iedergeval dat als je een slang vacuum zuigt dat je dan zo een fles of tank leeg kunt trekken als je het uiteinde van de slang laag genoeg houd.

toch nog even een reactie.
Ik kreeg het idee van destilleren, door het gebruik van de lucht-koeler, en vermoedde dat eronder een soort warmtebron stond. Maar ook de kleine uitloop bracht mij in verwarring.
De hevel is een soort van communiserende vaten waarbij 1 vat bewust lager staat.
Trouwens een beetje ongebruikelijke hevel zo een spiraal, trouwens meestal hebben ze een of andere voorziening zodat je niet aan het uiteinde hoeft te lebberen, wat bij drank niet erg is, maar bij benzine toch geen voorkeur heeft :D :rof

Wat ik probeerde weer te geven was idd de wet van de communiserende vaten.
Ik zal je zeggen wat ik gedaan heb. Eerst had ik buiten de fles, het glas en een simpel slangetje.
Gewoon met water, maar hoe ik het ook probeerde met de scherpte diepte, je kon altijd nog de haan (zie lange sluitertijd) thuis brengen. Jullie kijken met zulke grote vergrootglazen. :rof :rof :rof En ik wilde niet dat iemand aan de omgeving kon zien wie hem gemaakt had. Het waaide te hard om mijn zwarte doek op te hangen. Dus besloot ik het binnen te doen. Maar na de huishoudelijke taken gedaan te hebben, was het inmiddels te donker, dus moest ik wat met licht gaan doen. Maar behalve een flitser heb ik niets. En flitsen vond ik niet mooi. Het water kwam niet uit de verf, dus heb ik het met kleurstof voor gebak het geprobeerd, dat was beter, maar niet knallend. Ineens bedacht ik me dat ik nog een of ander fluoriserend schoonmaakmiddel had, maar zoals je weet je moet aan het slangetje zuigen. Nou alleen al gezien het kleurtje en wetende hoe agressief het werkt, wil ik dat niet in mijn mond hebben. Een langer slangetje geprobeerd en mijn fles op een omgedraaide bloemenvaas gezet. Maar het was niet hoog genoeg. Hoger kon ik het niet zetten omdat het dan boven mijn doek uitkwam. Ik heb geen kale muur dus dat was ook geen optie. Mijn zoon had met glasblazen ooit zo'n spiraal gemaakt. Maar die was dicht aan de onderkant. Dus mijn man ingeschakeld (onder voetbal!!) en hij heeft de onderkant erafgehaald. Maar hij was zo dik dat het slangetje er niet oppaste. Dat heeft hij met een vlammetje passend gemaakt. Met heet water lukte dat niet bij mij. Enfin alles geïnstalleerd, maar het slangetje draaide weg door het einde van de spiraal. Met een visdraadje heb ik dat bevestigd aan een stoel en om het gemakkelijk te maken, moest ik dat vaak vervangen want mijn poezen vonden het bar interessant. Opsluiten voor een kwartiertje lukt wel, maar je begrijpt gezien het bovenstaande verhaal dat die periode te lang was, anders kon ik weer opnieuw gaan plamuren en verven. :D Maar toen was ik er nog niet, want wat ik ook deed, de zwarte achtergrond bleef maar grijs op de foto en ik moest de vloeistof verlichten. Dat heb ik gedaan met een zaklantaarn en die gaf schittering zoals PDM opmerkte, maar er was geen andere optie volgens mij. Ik heb het geprobeerd te temperen met een stuk wc papier, witte paraplu en een witte doek maar bij alle drie was dan het fluoriserende weg en dat vond ik nou juist wat toevoegen aan het geheel. Je ziet wel een foto met een fles en glas is hier een totale bevalling geweest. :rof :rof :rof
Maar advies hoe ik mijn echte diepzwarte achtergrond zwart kan houden heb ik graag. Ik heb hem nu totaal onderbelicht, maar ik denk dat als je iets ervoor zet wat beweegt dat dat geen optie is.
Wat een epistel is dit geworden. :rof :rof

BerichtGeplaatst: 17 sep 2010 14:00 
Lid
Fotografie

@Gotchas: het vermelden van de tussenstand was uit ballorigheid en geenszins met de bedoeling de stand te beïnvloeden. Mijn oprechte excuses als ik je daarmee verdriet gedaan heb. Ik waardeer je initiatief heel erg.
@Redone51: ik doe vooral mee aan de Challenge omdat ik het leuk en uitdagend vind om vanuit een "opdracht" een foto te maken. Een ronde verder komen vind ik heel erg leuk maar voel het niet als verlies als dat niet het geval is.
Dat je mijn foto niet goed genoeg vond voor je stem was met meteen al duidelijk.
Nog erger. :D Je vind hem zelfs niet geslaagd. En in die zin liet je jezelf kennen.
Hard feelings? No way. :proost

BerichtGeplaatst: 17 sep 2010 15:08 
Lid

Bezwaar bewerken: Ja
Gefeliciteerd redone :up

En frans, een fijn weekend in parijs :)
Ben benieuwd naar je foto's als je terug bent.

BerichtGeplaatst: 17 sep 2010 18:52 
Lid
Fotografie

Redonie, gefeliciteerd en succes in de volgende ronde :proost

BerichtGeplaatst: 17 sep 2010 19:22 
Lid
Fotografie

Van harte :)

BerichtGeplaatst: 17 sep 2010 20:34 
Lid
Fotografie

:chapeau :chapeau Dank je wel Senna, Henry en Mendel.

BerichtGeplaatst: 18 sep 2010 00:02 
Lid
Fotografie

Gefeliciteerd Redone51 en succes in de volgende ronde.
Weet niet hoe de rest het doet maar mijn stem gaat altijd naar mijn tegenstander ongeacht wat ik van de foto vind.

BerichtGeplaatst: 18 sep 2010 00:05 
Lid

Doe het het zelfde als Pdm :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2