Ab59 schreef:
Mooie plaat, alleen blauw rechtsboven minder mooi

Dat ook niet blauw zijn, want dat is de schaduwkant van een bomenrij. Wellicht zou het blauw er zelfs nog iets uitgefilterd moeten worden.
xafke schreef:
Het is lang geleden dat ik nog een foto gezien heb waarbij het gras de juiste kleur heeft. Ik spreek dan over het digitaal gebeuren natuurlijk waarbij de meeste mensen in nabewerking het groen van het gras eerder geel of zelf bijna fluogroen maken.
Leuk.
Er zijn inderdaad meer geweest die die opmerking hebben gemaakt. Het groen digitaal is vaak niet het groen wat er in werkelijkheid was, maar omdat dat door iedereen waarschijnlijk wel als prettig wordt ervaren vindt men het wel oké. Vaak wordt de filmfotografie als minder realistisch afgeschilderd, maar ik denk dat de digitale werkelijkheid ons referentiekader is geworden.
Henry schreef:
Xafke, over fotorolletjes en de kleuren: wat mij bijstaat van vroeger, is dat elk merk fotorolletje zijn eigen kleureigenschappen had. Datzelfde geldt ook voor de toegepaste materialen verderop in het afdrukproces, bijvoorbeeld het gebruikte papier.
Er zijn inderdaad veel meer factoren die een rol spelen bij het uiteindelijke resultaat. Helemaal mee eens. Die Kruidvatrolletjes doen het best aardig en er zijn prima resultaten mee te behalen!