yess! analoog is old-school en al vinden de meeste digi-shooters het helemaal ruk, bewerkelijk en onhandig, ik ga iedere keer weer uit mijn dak van analoog..
ik vind analoog best wel vet, en het is ook wel scherp dacht ik zo..
gebruikte camera: leica met 50mm summicron f/2, met kodak BW400CN, (mijn favoriete zw-w film, en rete en rete scherp zonder al teveel korrel.. ik gebruik ook regelmatig t-max en tri-x,die zijn bekender, maar bw400cn is zeker voor internet-uploads helemaal het einde..

)
en ik pleit voor een analoog hoekje hier op photodrome, en ik ben niet alleen denk ik, hihihihi! zou mooi zijn voor een of andere challenge, en analoog is ook erg leerzaam.. je wordt gewoon keihard afgerekend als je foutjes maakt met film, vaste lensjes en weet ik veel.. wie weet kunnen we nog veel van elkaar leren, want met name ik, weet er ook nog niet alles van..(en ik heb nochtans het grootste deel van mijn leven analoog geschoten..

)
zou toch een ujitbreiding van photodrome kunnen zijn, naast het digitale geweld.. analoog is iets wat een beetje ´uit´ is, maar het is zo mooi om te doen man!
alles handmatig doen, heen en weer lopen om je compootje te bepalen, handmatig scherpstellen, sluitertijd en diafragma kiezen, ja, eigenlijk begint het al met het uitkiezen vna je film.. een analoge plaat doet altijd veel meer met mij dan een digitale.. heb er veel meer binding mee, juist omdat het al begon, toen het rolletje gekocht werd..
genoeg geluld, wat (scherpte-)testplaatjes..

en bijna alles is met vol open diafragma geschoten..

flash op leica is bijna nooit nodig, dus die heb ik dan ook nog nooit gebruikt..
F1

F2

F3

F4

F5

F6

F7

van alles en nog wat dus, maar ik zit er niet mee..

hope you like it, en groetjes van alex!