Bedankt voor de tip Alex, logisch eigenlijk.. maar het blijft dan indd nog steeds gepiel hehe.
sjinouck schreef:
hihihi! het is idd een zaakje van geduld, maar ik noem dat altijd maar ´onthaasten´..als ik met een analoge camera op pad ben, dan krijg ik altijd een gevoel van rust, en lijkt het even alsof de hele wereld stilstaat.. voor mij de ideale ´stresskiller´!
die gitaar heeft trouwens mijn voorkeur.. lekker scherp, mooie dof en lekker fijnkorrelig..
(welke film is hier trouwens voor gebruikt??)
ik vind zelf kodak portra hartstikke lekkere film op MF!

en werkt goed voor portretten, maar zeker ook voor landschappen..

Ik hou daar zelf ook van, het geeft inderdaad wel een soort rust, wat altijd wel fijn is in een maatschappij waar alles maar snelsnelsnel moet, zo ook in de fotografie.
Ik heb hier Kodak T-max 400 gebruikt.
Onlangs een pak (van 5) kleinbeeld en een pak middenformaat Kodak Portra VC besteld. Zijn wel vrij prijzig maar dan heb je ook wat indd! Ze zijn helaas nog niet binnen..
Richard, die converter klinkt leuk, maar een Canon AE-1 is nóg leuker!!
Hehe, ben wel benieuwd naar het resultaat van zo'n converter, dan kan ik op mn digitale ook gebruik maken van mn 50mm 1:1,4.. hm

Word digitaal misschien toch nog leuk. Alleen je zit dan natuurlijk wel met een cropfactor toch? das minder..