Het is 20 jun 2025 20:48

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur 1e test-shots tamron 19-35 f/3.5-4.5
 1e test-shots tamron 19-35 f/3.5-4.5
BerichtGeplaatst: 25 maart 2011 15:49 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
dit is dus een testje, en ik heb er een weekje op moeten wachten. in dat weekje moest ik weer veel uitproberen, en het lensje leren kennen..

ben inmiddels aan het 2e rolletje bezig met dit lensje, en naar mijn gevoel heb ik eea al beter door.. het gaat in dit testje dus niet zozeer om de compo, maar meer om de evt. vervorming, scherpte en kleurtjes..

wat vinden jullie? :dk

alles is met kodakgold asa 200 getrokken, met een FullFrame 35mm eos-3 en met mij als kluns erachter, die op het knopje mocht duwen.. :blush (wel heeel veel grooothoek.. :D )

F1

Fotografie

F2

Fotografie

F3

Fotografie

F4

Fotografie

F5

Fotografie

het valt mij op, dat je in portretstand minder vervorming krijgt, en dat je ook meer diepte in de plaat kunt krijgen, door veel in de voorgrond mee te pikken..dat is hier nu niet direct zichtbaar, maar ik was er nog niet helemaal achter.. op 19mm krijg je idd wat vervorming (zoals in de laatste) maar op zich vind ik het zelf wel meevallen.. ik zit met dit lensje trouwens veelal op F/14 te schieten.. daaronder lijkt mij eea wat softer te worden, maar mss zit ik er wel naast hoor..

volgende rolletje zal wat interessanter dingetjes opleveren, dit rolletje was puur voor testing, en even kijken wat er wel en wat niet mogelijk is..

we zien wel..

al met al vind ik het geen slecht lensje in vergelijking met een canon 17-40 f/4 L die veel duurder is..(en dit is nog op film ook.. digitaal zal het weer geheel andere resultaten geven, zeker op fullframe.. :jj )

groetjes, Alex!

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 27 maart 2011 12:41 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
‘K vind het helemaal niet slecht hoor…

Vergeet even niet dat elke groothoek vertekend/vervormd goedkoop of duur enzovoort…
Kantel je de camera ten opzichte van het onderwerp naar voren of achterover of je camera is niet evenwijdig met het onderwerp…

Houw je camera 100% goed met onderwerp dan zal de vertekening nihil zijn… ;)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 27 maart 2011 14:59 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
THX! het scheelt idd erg veel, in welke hoek je die lens tov je onderwerp houdt.. het is echt wel een ´pret-lens´ :D (moet trouwens ook uitkijken dat ik geen schaduwen van mijzelf meepak, want da´s zo gebeurd..) heb deze week eea erover gelezen op internet, en over het algemeen zijn ze er toch positief over, zeker als je de prijs in ogenschouw neemt. :up

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp