Het is 21 jun 2025 18:44

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur laatste blik op ´mijn´ favoriete vw kever.
 laatste blik op ´mijn´ favoriete vw kever.
BerichtGeplaatst: 27 mei 2011 09:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
:( :(

de eigenaar heeft hem verkocht.. :shock

maar hij is nu bezig aan wat andere projecten, zag dat er in zijn garage een hele mooie renault met houten opbouw in restauratie staat.. :)

toch vind ik het jammer..

daarom, mijn allerlaatste pic, die ik ooit heb kunnen maken van dit prachtige kevertje, met mijn ouwe trouwe canon ae-1 program en 28mm 2.8 FD. het origineel is een kleuren-opname, maar omgezet naar zwart-wit. (fujicolor superia asa 200)

Fotografie

groetjes, Alex!

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 27 mei 2011 12:26 
Lid
Fotografie

aahhh, nostalgie. zw/w doet het goed in zo'n geval. Ziet er zo nog ouder uit
gezien de outfit van de kever was het mooi geweest als hij in een "Dakar rally achtige" omgeving had gestaan :D

Maar gelukkig kun je je hart ophalen zijn volgende project

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 27 mei 2011 14:45 
Lid
Fotografie

nu je het zegt, dakar, zou echt niet misstaan bij dit ding, hihihi!

kevertje is verdwenen, maar nu is hij met wat andere dingetjes bezig.. eigenaar is eigenlijk goudsmit, maar af en toe leeft hij zich uit op het wat ´ruwere´ werk..hij heeft ontzettend veel verstand van metallurgie, lassen en eigen onderdelen zelf maken.. ik heb zelfgemaakte carburateurs gezien, voor heel oude auto´s, en dat zijn juweeltjes om te zien.. :wub metaalbewerking is echt een vak en ambacht, en ik heb veel bewondering voor die lui, die metaal met blote handen kunnen vormen en bewerken..

prachtig!

hij heeft nog een amilcar in gebruik, is net opgeknapt, en dat is eentje van 4 van dit type wat nog op de hele wereld bestaat! :shock

geen concoursconditie, maar gewoon rijdbaar, zonder al teveel fuzz.. ben benieuwd naar het eindresultaat van die renault.. hij heeft ook nog een opel blitz en nog wat ander oud spul.. voor mij is dat kicken tot en met.. (eigenlijk dezelfde kick als die ik krijg met ouwe camera´s, hihihi!)

1e fotootje van de amilcar is getrokken met mijn eos 3 en EF 50mm 1.8 II met kodak asa 200 kleurenfilm..

Fotografie

2e fotootje van dat renaultje is met mijn canon a800 powershotje getrokken.. :blush (is nog behoorlijk wat werk aan zo te zien he? maar deze man kan toveren!)

Fotografie

binnenkort mag ik een shootje gaan doen van zijn nieuwste aanwinsten.. lekker! wordt zeer interessant!

amilcar was trouwens een frans automerk.. :upc en hij wil preferably dat ik eea analoog ga vastleggen... :kauw zowel hij en ik zijn nogal old-school-minded, hahaha! iedere keer komt hij weer kijken, met wat voor ouwe zooi ik zijn ouwe zooi kom vastleggen, hahaha! :rof

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp