Gaston schreef:
Ik ben 78 en heb jaren zelf mijn chemicalien gemaakt en dus zelf ontwikkeld en afgedrukt.
Nu doe ik alles digitaal en vind het fantastisch zoals alles gaat. Via Photoshop heb ik weer een "doka" waar ik van alles kan doen.
Misschien een idee om over te schakelen.
Gaston
Leuk idee Gaston... maar ik ben
teruggeschakeld.... de hele dag met D3S en D3X werken dan wil je wel weer eens iets anders.
Moet je eens een Rolleiflex 6002 in je handen nemen, dan begrijp je wat ik bedoel.
Thanks, Henk
-- 21 sep 2011 21:40 --
Mingus schreef:
Ik heb nog het één en ander staan, ook nog ontwikkeltankjes
viewtopic.php?f=32&t=33790Hallo Mingus,
Een jaartje terug voor enkele tientjes een complete doka (Durst670) gekocht, staat alles in een kast... de bakken eruit, chemie erin en .... na een avondje zwoegen heb je een of twee platen die er mee door kunnen.
Ik heb daarom na wat vergelijkend werk besloten de negatieven in te scannen en op PC verder te bewerken.
groeten, Henk
-- 21 sep 2011 21:42 --
AndreaZ schreef:
Wat staat er in vredesnaam op de foto? Ik mis een referentie voor de schaal. Is het een gebouw? Is het een pijpleiding?
En speciaal voor Andrea nóg een plaatje uit dezelfde film, alleen vrees ik dat het er voor hem/haar niet duidelijker op wordt...
Wie het weet mag het zeggen, en anders ga je gewoon eens naar het Fotomuseum in Rotterdam waar momenteel heel leuk werk hangt. En buíten zie je dit!