Het is 18 jun 2025 09:07

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur shimano
 shimano
BerichtGeplaatst: 09 okt 2011 00:08 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
canon eos-3 + EF 75-300 II + kodak BW400cn

Fotografie

groetjes, Alex!

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 shimano
BerichtGeplaatst: 09 okt 2011 00:15 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Mooie korrel! 'Vroeger' ooit een tiental zwartfilms in evenzoveel ontwikkelaars gedaan en de perfecte combinatie gezocht (ik weet de uitslag van die dagenlange test nog... winnaar was Agfa zwart-witfilm ontwikkeld in Promicrol.... wie kent dat spul nog haha).
Deze film is er toch ook eentje die in kleurenbad ontwikkeld moet worden? Dat verklaart wel de erg fijne en gelijkmatige korrel....
Mooie opname ook, met een sterke DOF, Henk

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 shimano
BerichtGeplaatst: 09 okt 2011 00:20 
Lid
Fotografie

hoi, THX!

kodak bw400cn wordt idd volgens het c-41 proces ontwikkeld en is zeer fijnkorrelig.. het is 1 van mijn favo´s omdat het zo lekker scherp is..

ik gebruik deze film met zowat ieder analoog toestel dat ik nog gebruik, en de resultaten zijn altijd zo lekker..de toning vind ik ook altijd super.. :jump

ilford xp2 super en fuji neopan 400cn is eigenlijk ongeveer hetzelfde..

shimano
BerichtGeplaatst: 09 okt 2011 00:27 
Lid
Fotografie

Prachtige toning. Ik snap nog steeds niet waarom ze dit niet met een digitaal toestel weten te evenaren.... of maakt de emotionele band het voorlopig niet te overbruggen verschil?

shimano
BerichtGeplaatst: 09 okt 2011 12:30 
Lid
Fotografie

THX!

ik weet niet of het door de emotie is, denk eerder dat het aan de film zelf ligt..eigenlijk begint het fotograferen op analoog al met het uitzoeken van de film die je wilt.. da´s op zich ook al een leuke bezigheid.. :up

maar ja, de wereld is sneller, moderner en gehaaster geworden, en dan is digitaal natuurlijk wel hartstikke handig. wat mislukt gooi je meteen weg, da´s met analoog natuurlijk geheel anders..

met analoog ben ik wel altijd ´anders´ met fotografie bezig, voor mij persoonlijk is analoog makkelijker in gebruik.. ik hoef weinig tot niets bij te sturen qua belichting, met digitaal blijf je toch vaker bezig met belichtingscompensatie, iso etc klooien en met analoog moet je het doen met het rolletje en toestel wat je voorhanden hebt, weinig knopjes op een analoge camera, al moet ik zeggen, dat die EOS-3 er ook goed weg mee kan qua knopjes en toestandjes.. :blush

meestal blijf ik overal vanaf, film is nogal vergevingsgezind in vergelijking met digitaal.

shimano
BerichtGeplaatst: 28 okt 2011 13:30 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Ziet er goed uit, modern fietsje… :up

‘K zie wat betreft de opname van foto’s geen/weinig verschil tussen analoog of digitaal…
Het doka werk, ontwikkelen en afdrukken (wat ik graag deed) is veel meer werk als bij digitaal…
Het is voor mij geen straf om in de analoge doka bezig te zijn… :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp