Het is 04 jun 2024 09:04


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Het oudje doet het ... uitstekend
 Het oudje doet het ... uitstekend
BerichtGeplaatst: 23 okt 2016 00:39 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1627
Woonplaats: Veldhoven
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Vandaag foto's gemaakt met een oude Voigtländer Bessa I die in excellente conditie verkeert. Lens helder, sluitertijden correct, en wat een techniek in deze oude klapcamera voor 6x9 opnamen (en meer, zie onder)!
FP4 rolletje er in, en wat een verrassing na het ontwikkelen...
.
foto 1
.
Fotografie
.
foto 2
.
Fotografie
.
foto 3
.
Fotografie
.
Bedankt voor het kijken en evt comments, Henk

PS
Op internet ook nog de manual gevonden, en ontdekt dat het occulair twee standen heeft vwb de afstand, maar er valt nog meer te ontdekken bij deze camera. Zo kan er een masker in de filmbaan gelegd worden voor het maken van staande 6x4.5 opnamen, waarbij in de achterwand automatisch een tweede 'kijkgaatje' opengaat voor de beeldteller...


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Het oudje doet het ... uitstekend
BerichtGeplaatst: 23 okt 2016 06:59 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 11367
Woonplaats: Opdorp (be)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Vooral de eerste spreekt mij aan qua inhoud, helder en goed scherp beeld met een mooie omzetting :upc
Lijkt me wel een leuke hobby dat analoog gebeuren :)

Gr. Geert


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het oudje doet het ... uitstekend
BerichtGeplaatst: 23 okt 2016 10:36 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1627
Woonplaats: Veldhoven
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Geert schreef:
Vooral de eerste spreekt mij aan qua inhoud, helder en goed scherp beeld met een mooie omzetting :upc
Lijkt me wel een leuke hobby dat analoog gebeuren :)
Gr. Geert


Mooie hobby inderdaad, wordt nog mooier als je zoals bij foto 1 achteraf een tegen het huis staande fiets en in de inrit geparkeerde auto moet verwijderen... Je bent er even mee bezig maar dan heb je ook wat :D
Het is niet de soort van hobbyfotografie die ik normaal bezig, maar bij het testen van deze prachtige camera had ik even niets anders. Maar gezien de camera over een x-flitscontact beschikt zal ik er toch in de studio eens een modelletje voor zetten en ik ben nu al héél benieuwd wat dat gaat doen...
Dank voor je reactie.


Laatst bijgewerkt door Henk47 op 23 okt 2016 10:40, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het oudje doet het ... uitstekend
BerichtGeplaatst: 23 okt 2016 10:38 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 10499
Woonplaats: Wijdenes
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Wat een mooie resultaten. Vooral de eerste 2 spreken me aan, de laatste doet me door de vele bladeren wat druk aan. De kleurtoon vind ik mooi bij de camera en onderwerp passen. Gr. Harry


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het oudje doet het ... uitstekend
BerichtGeplaatst: 23 okt 2016 10:42 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1627
Woonplaats: Veldhoven
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Harry schreef:
Wat een mooie resultaten. Vooral de eerste 2 spreken me aan, de laatste doet me door de vele bladeren wat druk aan. De kleurtoon vind ik mooi bij de camera en onderwerp passen. Gr. Harry


Bij de laatste foto had ik een idee van Parijs in vroeger tijden voor ogen... Ik denk dat het mij zonder of met minder bladeren dan niet zo zou aanspreken, maar dat is uiteraard een persoonlijk gevoel.
Na het scannen viel me ineens de herhaling van lantaarnpaal op, was voor mij toch 'de kers op de taart'...

aanvulling... en dan kan hij eventueel vierkant gemaakt worden, zodat de overbodige boom eraf gaat... alleen gaat het me dan storen dat de voorste lantaarnpaal er bovenaan niet helemaal op staat. Tsja, dat zoekertje in de Voigtlander Bessa is ook niet alles..


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed