Het is 20 apr 2024 09:49


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur De Boer ; die.... eegde rustig voort
 De Boer ; die.... eegde rustig voort
BerichtGeplaatst: 22 feb 2017 11:49 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 262
Woonplaats: te velde
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Wat is er nu begot schuènder dan 't gat van è peird?

Opname gemaakt op een koude voorjaarszondagmorgen heel vroeg, met de Pentax MX op Fuji Chrome diafilm

Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 De Boer ; die.... eegde rustig voort
BerichtGeplaatst: 22 feb 2017 14:03 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49081
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bijzondere beeld weer.
Jammer van de plek van de tractor in beeld.
Op zich is de tegenstelling tussen handwerk en mechanisatie mooi maar compositioneel wringt het wat.

Die zondagmorgen was in welk jaar? Demonstratie oude ambachten of gewoon realiteit?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De Boer ; die.... eegde rustig voort
BerichtGeplaatst: 22 feb 2017 15:03 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik sluit me aan bij de opmerking van Frans over de tegenstelling en het elkaar een beetje in de weg zitten in deze foto. Ook vind ik het jammer dat we de boer op de rug zien.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De Boer ; die.... eegde rustig voort
BerichtGeplaatst: 22 feb 2017 17:53 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 262
Woonplaats: te velde
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Frans schreef:
Bijzondere beeld weer.
Jammer van de plek van de tractor in beeld.
Op zich is de tegenstelling tussen handwerk en mechanisatie mooi maar compositioneel wringt het wat.

Die zondagmorgen was in welk jaar? Demonstratie oude ambachten of gewoon realiteit?


Ja Frans, compositorisch stelt het niet te veel voor , jammer .. maar op zulke momenten is er weinig tijd om over na te denken en op zo een boer met zijn paard staat nog altijd geen "pauze-knop "
Dan is er ook nog het feit dat ik daar was voor mijn hobby en die boer was daar op een zondagmorgen al aan 't werk , had ik opzij kunnen gaan had ik de boer zeker beter in beeld kunnen brengen maar dan had mijn ouwe Peugeot zeker in beeld gestaan ( ook nie goe !!)
De opname dateert van begin jaren '80, aan de omgeving te zien april / mei


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De Boer ; die.... eegde rustig voort
BerichtGeplaatst: 22 feb 2017 18:09 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 262
Woonplaats: te velde
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Henry schreef:
Ik sluit me aan bij de opmerking van Frans over de tegenstelling en het elkaar een beetje in de weg zitten in deze foto. Ook vind ik het jammer dat we de boer op de rug zien.


Begrijp ik ten zeerste Henry , als ik de boer in front wou fotograferen moest ik zeker links de akker op ; je ziet toch wat daar aan de gang is ? de zoon van de boer begint daar mest te strooien en op een zondagmorgen had ik daar geen behoefte aan. :chapeau


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De Boer ; die.... eegde rustig voort
BerichtGeplaatst: 22 feb 2017 18:20 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ook al is een deel van de opmerkingen gericht aan Frans, ik kan het toch niet laten om even op het totaal te reageren. :P

Marsel Wauters schreef:
... maar op zulke momenten is er weinig tijd om over na te denken en op zo een boer met zijn paard staat nog altijd geen "pauze-knop"...( ook nie goe...
Voor mij geen argument om dan maar niet even de tijd te nemen om er toch een goede compositie van te maken. Daarnaast vraag ik me af wat er zou zijn gebeurd als je de boer gevraagd had of je even een foto van hem mocht maken.

Marsel Wauters schreef:
...Dan is er ook nog het feit dat ik daar was voor mijn hobby en die boer was daar op een zondagmorgen al aan 't werk, had ik opzij kunnen gaan had ik de boer zeker beter in beeld kunnen brengen maar dan had mijn ouwe Peugeot zeker in beeld gestaan (ook nie goe...
Eigenlijk zeg je hetzelfde: je was van mening dat je niks aan de situatie kon doen en alleen maar kon afdrukken. Ik ben het hier eerlijk gezegd niet mee eens.

Marsel Wauters schreef:
...als ik de boer in front wou fotograferen moest ik zeker links de akker op; je ziet toch wat daar aan de gang is? de zoon van de boer begint daar mest te strooien en op een zondagmorgen had ik daar geen behoefte aan.
Eerlijk gezegd had ik niet gezien wat daar aan de gang was. Dat je geen zin had in middenin het uitrijden van de mest te gaan staan, dat begrijp ik goed.
Ik krijg bij het zien van de foto wel de indruk dat de boer nog wel eens terug kon komen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De Boer ; die.... eegde rustig voort
BerichtGeplaatst: 22 feb 2017 19:43 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1055
Woonplaats: Hurdegaryp (Frl)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Goed gezien, maar ik begrijp de opmerkingen wel. Soms heb je van die dilemma's: dat wat je wilt maken of dat wat je kunt maken. Tja, dat strookt niet altijd met elkaar :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed