Het is 28 maart 2024 20:49


Plaats hier je foto's van dieren, insecten of planten waar je de naam van zoekt, maar waar je geen beoordeling over wenst te krijgen.


Auteur Iemand die weet welk insect dit is?
 Iemand die weet welk insect dit is?
BerichtGeplaatst: 17 okt 2018 16:51 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40512
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
M'n oudste dochter woont sinds een paar maanden op zichzelf, ze huurt een 2 kamer appartementje waar ze ook een balkonnetje heeft.
Nu heeft ze sinds een aantal dagen deze insecten op d'r balkon, er zitten er soms wel een stuk of 10. :shock
Ze heeft sinds een paar dagen een wat oudere houten kabel haspel als tafel daar staan en ze zijn tegenover haar appartement ook net begonnen met het slopen van een gebouw.
We denken dat deze beestjes of van de sloop van het gebouw komen, of dat ze in het wat verouderde hout van de kabelhaspel hebben gezeten.
Ze vraagt zich af wat het zijn en of ze schadelijk kunnen zijn?
Zelf denk ik aan iets van een Wants, maar daar heb je nogal wat soorten en maten in.
O ja, ze zijn ongeveer 2cm lang qua lichaam, dus zonder voelsprieten en poten.


Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Iemand die weet welk insect dit is?
BerichtGeplaatst: 17 okt 2018 17:56 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40512
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik denk dat ik er inmiddels achter ben.....volgens mij is het een Bladpootwants.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Iemand die weet welk insect dit is?
BerichtGeplaatst: 17 okt 2018 18:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24311
Woonplaats: Ulrum
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Een Bladpootrandwants om precies te zijn. Dat is een invasieve exoot, oorspronkelijk uit Amerika afkomstig. Hij is de laatste jaren Europa aan het veroveren en een plaag aan het worden. Vooral dit jaar zijn er opvallend veel waarnemingen in Nederland, ook in stedelijk gebied. Ze komen zelfs de huizen in.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Iemand die weet welk insect dit is?
BerichtGeplaatst: 17 okt 2018 18:38 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40242
Woonplaats: Helmond
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
inderdaad bladpootwants en op dit moment ook hier massaal aanwezig, proberen binnen te komen om te overwinteren.... zijn niet schadelijk maar wel heel lastig ziten bij iedere deurpost raamkier waar het maar lukt om binnen te komen :S ik heb er afgelopen week heel veel verwijder uit huis ... dagelijks zo'n stuk of 10 :( was hier aan de bosrand gewoon een plaag.....


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Iemand die weet welk insect dit is?
BerichtGeplaatst: 17 okt 2018 19:45 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40512
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bedankt alsnog. :up
Ik had al wat zitten lezen nu ik erachter was welke het precies was en las inderdaad dat deze soort pas sinds 2007 in Nederland voorkomt en zich de laatste jaren explosief heeft uitgebreid.
Ik heb al aan m'n dochter door gegeven dat ze moet proberen om ze niet in huis te laten komen en als er wel binnen zitten dat ze ze naar buiten moet gooien....als ze dat durft. :rof ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed