Het is 15 jun 2024 20:22


Plaats hier je foto's van dieren, insecten of planten waar je de naam van zoekt, maar waar je geen beoordeling over wenst te krijgen.


Auteur Welke spinnetjes?
 Welke spinnetjes?
BerichtGeplaatst: 13 mei 2012 20:15 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1672
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik ben de laatste tijd iets te druk om actief te forummen...maar dit weekend een kenko 1,4x DGX teleconverter en kenko AF tussenringen binnen gekregen, waar ik vandaag eens mee gespeeld heb. Met alle 3 de tussenringen en de converter werkt de AF niet meer..en de VR maakt foto's maken onmogelijk...maar met de 36mm ring en de teleconverter is prima te werken...nou ja, prima...het is niet ideaal...maar de vergroting neemt wel aardig toe :)

Heb dus wat spinnetjes geschoten, al aardig gezocht...maar geen idee wat voor soorten het zijn? Misschien iemand hier een idee? :) Zaten allemaal in dezelfde lage struik, in een woonwijk.


Spin 1.

Fotografie

Spin 2.

Fotografie

Spin 3.

Fotografie

Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Welke spinnetjes?
BerichtGeplaatst: 13 mei 2012 20:24 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4840
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Zo uit mijn blote hoofd: de tweede is een strekspin, maar daar zijn ook weer allerlei ondersoorten van.
De eerste lijkt wel wat op een wolfsspin, maar die zijn donker van kleur; misschien een jonkie?
Misschien kun je die 2 zo in ieder geval wel vinden. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Welke spinnetjes?
BerichtGeplaatst: 14 mei 2012 11:01 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1672
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Thanks...ik denk ook een strekspin inderdaad...kwam deze versie niet direct tegen...maar wel veel die er op lijken. Spinnetjes was van voor tot achterpoten een kleine cm groot...die eerste zou inderdaad heel goed een jonkie kunnen zijn ja. Vertoonde ook een beetje hetzelfde gedrag als dat ik de jonge kruisspinnetjes bij mijn ouders zag doen...en was ook érg klein

De derde ben ik wel benieuwd naar...Hing heel laag bij de grond, op de kop. Ook nog een klein spinnetje, maar wel iets forser als de andere twee...vind vooral de poten wel mooi van deze...maar toen ik hem van onder wilde fotograferen ging ze (denk ik) toch maar even snel weg.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed