Het is 28 maart 2024 09:21

Ga naar pagina 1, 2  Volgende



Wel of geen reactie mogelijkheid op de inzendingen maandopdracht
Ik vind dat er wel uitleg bij de foto mag worden gegeven 18%  18%  [ 8 ]
Ik vind dat er geen uitleg bij de foto mag worden gegeven 27%  27%  [ 12 ]
Ik vind dat er wel reacties op de foto mag worden gegeven 20%  20%  [ 9 ]
Ik vind dat er geen reacties op de foto mag worden gegeven 34%  34%  [ 15 ]
Totaal aantal stemmen : 44
Auteur Aanpassing maandopdracht
 Aanpassing maandopdracht
BerichtGeplaatst: 19 nov 2016 13:54 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13040
Woonplaats: Portugal
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Mijn gevoel is met name sinds de laatste twee opdrachten dat er veel wordt gediscussieerd in de individuele inzendingen. Nu is er niets mis met een discussie maar ik heb het gevoel dat door de verschillende discussies het stemgedrag kan worden beinvloed.
Mijn voorstel is danook dat in volgende maandopdrachten uitsluitend een foto wordt geplaats zonder enige uitleg en dat er ook niet op de foto kan worden gereageerd. Na de stemming kan men de foto op een ander forumonderdeel plaatsen als men prijsstelt op een reactie op de foto. Annoniem maken van de foto is denk ik geen haalbare kaart omdat in sommige gevallen het duidelijk zal zijn wie de maker is.

Er zijn twee aankruis mogelijkheden, een bij de eerste twee opties en een bij de laatste twee opties.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Aanpassing maandopdracht
BerichtGeplaatst: 19 nov 2016 16:15 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 48976
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Zo'n concept als de weekfoto.
Je plaatst de foto in een galerij en eind van de maand wordt er op gestemd.

Saai. Maar het is een mogelijkheid.

Raadgevend referendum dit?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Aanpassing maandopdracht
BerichtGeplaatst: 19 nov 2016 16:17 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Een bekende uitspraak over foto's is de volgende: "Een foto moet voor zichzelf spreken en als een foto niet voor zichzelf spreekt, dan is die foto gewoon niet goed genoeg". Ik ben het hier mee eens, ook al heb je te maken met een zender en een ontvanger. Desondanks ben ik dan ook voor "geen uitleg".

Ik zie dat men redelijk "aardig" blijft bij het geven van een reactie op een geplaatste foto voor de maandopdracht. Men wil de stemming niet teveel beinvloeden. Als we zo reageren, dan kan het reageren net zo goed achterwege blijven (niet gedaan worden). Om deze reden heb ik mijn stem gegeven aan "geen reacties". Als men een reactie op de foto wilt hebben, dan ben ik voorstander van het opnieuw plaatsen van de foto in een ander forumonderdeel en kan iedereen gewoon zeggen wat hij/zij van de foto vind.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Aanpassing maandopdracht
BerichtGeplaatst: 19 nov 2016 16:21 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 48976
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Henry had jij de symboliek door van het schaap op een stel kranten?

Zie het lam Gods dat wegneemt de zondenlast van deze wereld?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Aanpassing maandopdracht
BerichtGeplaatst: 19 nov 2016 16:23 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13040
Woonplaats: Portugal
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Waarom saai Frans, je kan toch alsnog je foto na de stemming plaatsen. Het verschil met de weekfoto is alleen dat het dan na de stemming gebeurd. Bij de weekfoto is al commentaar gegeven.

Frans het heeft niets te maken met of je bij een foto de bedoelde symboliek door hebt. Het gaat hier om een thema en als een foto zodanig is dat niemand dat thema erin herkend dan kan de symboliek nog zo goed bedoeld zijn maar hij komt niet over bij de kijker.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Aanpassing maandopdracht
BerichtGeplaatst: 19 nov 2016 16:27 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 48976
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Zoiets als mosterd na de maaltijd.

feedback middels alleen punten en ook nog eens na een maand is voor mij niet echt boeiend.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Aanpassing maandopdracht
BerichtGeplaatst: 19 nov 2016 16:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Frans, nee de symboliek van het schaap op de kranten had ik niet gezien. Wat ik al eerder schreef, daar sta ik nog steeds achter. Dit is daar een goed voorbeeld van. In de communicatie heb je een zender en een ontvanger. De ontvanger speelt ook een rol in het begrijpen/interpreteren van de foto.


ALS we besluiten om een toelichting wel toe te staan en ALS we besluiten om wel een welgemeende reactie te plaatsen, dan kan ik me daar ook heel goed in vinden.

Neem het voorbeeld van het schaap op de stapel kranten. Nu ik weet dat het schaap een lam moet voorstellen (of synoniem staat voor een lam) en dat de kranten symbool staan voor de zondenlast van deze wereld, dan kan ik op basis van deze nieuwe informatie mij een nieuwe mening gaan vormen over de foto. Mijn eerste reactie is dat als je een lam bedoelt, je ook een lam moet nemen en niet een schaap. Daarnaast staat een stapel kranten voor mij niet synoniem aan de zondenlast van deze wereld.

Over de reacties: aan nietszeggende reacties heb je niks, vandaar dus mijn mening: dan maar geen reactie.
Als we eerlijk tegenover elkaar durven zijn, dan mogen van mij best eerlijke reacties worden geplaatst. Mogelijk verandert hierdoor mijn mening over de foto, wellicht ook niet.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Aanpassing maandopdracht
BerichtGeplaatst: 19 nov 2016 19:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 11367
Woonplaats: Opdorp (be)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb gekozen voor geen uitleg en geen reacties te geven.
Ik zou nog verder gaan... de inzendingen online zetten vanaf er gestemd kan worden en liefst niet bekend maken van wie de opnames komen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Aanpassing maandopdracht
BerichtGeplaatst: 19 nov 2016 19:33 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1955
Woonplaats: Landgraaf
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Precies dit punt heb ik half 2016 bij de beheerders aangekaart, waarbij ik de beinvloeding van het stemgedrag, middels reacties ter discussie stelde. Beheerders / mods waren een andere mening toegedaan. Niets mis mee en dat heb ik geaccepteerd.
Nu het me weer op de man af geraagd wordt, stem ik dan ook voor geen uitleg en geen reactie. Misschien minder boeiend, maar het gaat om een wedstrijd. Voor de inzender zorgt dit element toch voor een bepaalde mate van spanning.
Er zijn genoeg andere rubrieken, die voor boeiende discussies kunnen zorgen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Aanpassing maandopdracht
BerichtGeplaatst: 19 nov 2016 20:40 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3604
Woonplaats: .be
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik begrijp het probleem niet echt : bij het punten geven zie je uiteindelijk toch enkel de foto en niet de forumcommentaren of de toelichting ?

En wat valt er eigenlijk te winnen ? Een camera, een auto, een huis, een miljoen ? :dk

En zoals Frans al suggereert : ga je zelf nog veel naar de maandopdracht kijken tussen het zelf inzenden en de week van het punten geven als er toch geen commentaren te lezen zijn (of als de inzendingen onzichtbaar blijven)? Nee toch ?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Aanpassing maandopdracht
BerichtGeplaatst: 19 nov 2016 20:41 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 15859
Woonplaats: Stekene
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mag ik ook hier iets toevoegen.....


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Aanpassing maandopdracht
BerichtGeplaatst: 19 nov 2016 21:41 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13040
Woonplaats: Portugal
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Dat mag Erik.
@Filipo, het gaat er niet om wat er te winnen valt maar om het feit of het stemmen word beinvloed. Het heeft imho weinig zin om een "wedstrijd" uit te schriven waarbij het stemgedrag kan worden beinvloed. Men kan dan net zo goed het stemmen achter wegen laten en uitgebreid commentaar laten geven, inplaats van Leuke foto past in de opdracht succes.
Het maakt mij niet uit hoe het wordt ingevuld het is slechts een gevoel dat als ik naar de poll kijk door meerderen wordt gedeeld.
Voor mij is het interessanter om mee te doen met een maandopdracht zonder stemmen achteraf maar met een eerlijk commentaar dan zoals het nu gaat met of geen inhoudelijk commentaar of een discussie of een foto duidelijk is en/of al dan niet binnen de opdracht valt. Door het laatste wordt hoe dan ook het stemgedrag "onbewust" beinvloed en schiet je imo het doel van een "wedstrijd" voorbij.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Aanpassing maandopdracht
BerichtGeplaatst: 20 nov 2016 06:01 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 15859
Woonplaats: Stekene
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ten eerste ben ik verontwaardigd van de keuzes van de kiezer.....ten tweede,wat hier al ergens in dit topic te lezen staat, laat de invulling anoniem gebeuren en zet ze als een gegeven PB in een topic waar mensen op kunnen reageren en uiteindelijk kunnen stemmen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Aanpassing maandopdracht
BerichtGeplaatst: 20 nov 2016 10:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 48976
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Die stemmer. Wie is dat eigenlijk?
Een onnozele hals die zijn of haar stemgedrag laat beïnvloeden door commentaar?
Die niet is staat is zijn of haar eigen mening te vormen over de kwaliteit van een foto?

Waar velen streven naar een eigen stijl en anderen zich middels logo's presenteren als fotograaf zouden foto's anoniem aangeleverd moeten worden.

Is het misschien de angst voor vriendjespolitiek bij het stemmen dat het streven naar anonimiteit vorm geeft?

Ik zou zeggen neem eens de moeite om terug te kijken naar eerdere maandopdrachten.
En kijk of je daar bewijzen vindt voor oneerlijke beïnvloeding, manipulatie of vriendjespolitiek.
Want eigenlijk hebben we het daarover.

Dit soort roep om regels is nou precies waarom het de overheid niet lukt te dereguleren. Maar dat terzijde.

@Erik. Verontwaardigd zijn over de keuzes van de kiezers klinkt mij tamelijk gevaarlijk in de oren. Maar misschien lees ik het verkeerd.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Aanpassing maandopdracht
BerichtGeplaatst: 20 nov 2016 10:15 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 15859
Woonplaats: Stekene
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
@Frans.......heb het hier over de stemmen in deze poll......


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Aanpassing maandopdracht
BerichtGeplaatst: 20 nov 2016 10:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 48976
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dat had ik al begrepen. Maar waar ben je verontwaardigd over?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Aanpassing maandopdracht
BerichtGeplaatst: 20 nov 2016 10:25 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 15859
Woonplaats: Stekene
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Denk toch als je meedoet aan een opdracht je toch de één z'n mening kunt lezen hoe hij je invulling van het thema vind....is toch leuk en motiverend.En als je nu naar de poll kijkt denken de meeste hier anders over.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Aanpassing maandopdracht
BerichtGeplaatst: 20 nov 2016 10:54 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 48976
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Die mening deel ik Erik.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Aanpassing maandopdracht
BerichtGeplaatst: 20 nov 2016 11:04 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 11367
Woonplaats: Opdorp (be)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mijn stem was zoals ik al aangaf niet reageren en geen uitleg over de inzending, waarom?
Omdat ik voorstander ben de opnames pas te plaatsen als er gestemd mag worden, zo ga je voorkomen dat er inspiratie word opgedaan door al geplaatste inzendingen... ik zeg of ik weet niet of dat nu gebeurt maar je weet maar nooit ;)
En anoniem is ook mijn voorkeur.

Een systeem zoals bij de challenges...


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Aanpassing maandopdracht
BerichtGeplaatst: 20 nov 2016 11:44 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 26216
Woonplaats: Aarle Rixtel
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Persoonlijk vind ik het nogal meevallen met info over de foto's. Kan af en toe is voorkomen. Vind het totaal niet erg. Zie het ook niet als promotie voor je foto. Dat je inspiratie op kan doen van andere geplaatste foto's is dat erg??? Je kan ook wachten tot de eind van de maand en hem dan plaatsen. Neem aan dat er dan toch je eigen slinger aan geeft. Ik stem gewoon op de foto zonder in acht neming van persoon of wat er geschreven is.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed