Mooie foto van zo'n klein vogeltje.
En klein zijn ze zeker...want jullie zullen het niet geloven maar vanmiddag was er bij ons ook 1 tegen het raam aangevlogen
Ik was nog net op tijd om de kleine van de grond af te halen voordat de katten erbij konden.
Na een tijdje in een bakje hebben gezeten begon het vogeltje weer rond te huppen in het bakje. We waren toen naar de achterkant van de tuin gelopen om het vogeltje daar weer in de bomen neer te zetten. Maar dat mislukte en het vogeltje vloog weer richting het huis..lees raam

... om daar weer tegenaan te vliegen en toen konden we de katten niet er vanaf houden

De katten hebben het niet gebeten maar het vogeltje wel tegen de grond aan geduwd. Daar hebben we het vogeltje weer opgeraapt en weer in het bakje gedaan.
Het was verder niet zichtbaar gewond maar het ademde wel erg snel.
Ik heb toen de vogelopvang in Ureterp gebeld en daar mocht ik het vogeltje heen brengen want hier thuis met al die katten is ook niet goed voor zo'n vogeltje.
In de auto begon het vogeltje weer levendig te huppen in het bakje. Daar bij het vogelopvang zeiden ze dat ze dit soortje niet vaak binnenkregen en dat ze er goed voor zouden zorgen. Het vogeltje werd in een kooi gezet en ikzelf ben nog even door de opvang gewandeld.
Over een paar dagen ga ik even daarheen bellen om te vragen of het vogeltje het heeft overleefd.
Hier even een fotootje die ik heb gemaakt voordat tie in het bakje ging.
http://i43.photobucket.com/albums/e379/mussieb/IMG_4053.jpgGeen super foto want ik wilde het niet nog meer laten schrikken.