Het is 26 jul 2025 10:18

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Nestfotografie is niet toegestaan!

Auteur Foto's uit natuurgebied "De Romeinenweerd"
 Foto's uit natuurgebied "De Romeinenweerd"
BerichtGeplaatst: 21 apr 2010 17:15 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hallo, ik ben maandag 19 april in natuurgebied De Romeinenweerd geweest, dit is een gebied dat gelegen is aan de maasoever in de buurt van "Blerick" er grazen onder andere galloways en zitten verschillende soorten (water)vogels.

Ik ben nog niet zo lang begonnen met fotograferen, dit vond ik persoonlijk de beste foto's die ik geschoten heb die dag.
De meeste foto's waren wazig en over/onder belicht.

1. "De Romeinenweerd"
Fotografie

2.
Fotografie

3. Witte zwaan.
Fotografie

4.
Fotografie

5. Een vliegende eend (eerste foto van een vliegende vogel) vind hem wel mooi omdat je links de zon ziet en rechts zie je de vogel vliegen maar dit is natuurlijk mijn eigen smaak.(jammer van de lensflare rechtsboven)
Fotografie

6. Deze eend werd achterna gezeten door een witte zwaan waardoor hij een eindje wegvloog.
Fotografie

7. Niet echt een scherpe foto maar dit was de scherpste eruit van de galloways ik denk omdat het al donkerder was waardoor de sluitertijd langer moest zijn, en ik geen statief bij me had.
Het is toch in de buurt en we gaan dan ook nog zeker een keer terug!
Fotografie

We zagen ook nog een gekleurde fazant maar toen we erheen slopen dook hij snel de bosjes in waardoor ik er alleen een wazige foto van heb door een hek. (niet de moeite waard om te plaatsen)

Ik weet niet of het hout aan de linkerkant op foto 2 storend is maar ik dacht dat dat wel mee zou vallen omdat het zo lag in de natuur.
Aan al deze foto's is trouwens niets bewerkt, ik heb ze alleen verkleind om ze te uploaden.

Ik hoop dat jullie de foto's mooi vonden, ze zijn natuurlijk allemaal niet perfect maar ik heb mij best gedaan.
Tips zijn altijd welkom!

Laatst bijgewerkt door Martijn93 op 21 apr 2010 19:22, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 21 apr 2010 19:00 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Foto's zijn wel heel erg klein, minimale grootte is toch wel 800 pixels langste zijde! :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 21 apr 2010 19:23 
Lid
Fotografie

Gotchas schreef:
Foto's zijn wel heel erg klein, minimale grootte is toch wel 800 pixels langste zijde! :)

Foto formaat gewijzigd en opnieuw geüpload naar photobucket langste zijde is nu steeds 900 pixels.

BerichtGeplaatst: 21 apr 2010 19:53 
Lid
Fotografie

lena shoot schreef:
Hallo en :welkom
De eerste vind ik niet zo boeiend, het bord staat er niet voldoende op om een informatieve waarde te hebben en spreekt me niet zo aan
Bij de tweede staat de vogel er mooi op maar daar had ik onderaan een stuk afgedaan en bovenaan erbij geplaatst, zodat hij wat meer plaats heeft aan zijn koppie en zich niet kwetst als hij zicht strekt :)
De derde vind ik heel mooi, de sierlijkheid van de zwaan en de weerspiegeling in het water zijn heel mooi en de belichting is ook goed, je ziet nog mooi alle doortekening in zijn veren!
Nr vier, vijf en zes had ik liever iets meer vogel en iets minder landschap gezien, of een iets boeiendere omgeving. Maar jah, die beestjes zitten niet altijd waar we willen he ;)
Met de koe heb je een leuk modelletje maar ook hier boeit de bg me minder en de scherpte kon iets beter.
Ik kijk in elk geval uit naar het vervolg! :)

Greets, Lena

Bedankt voor je reactie, het bord had ik meer geknipt als introfoto, om een beetje een beeld te krijgen.
Dit waren mijn eerste foto's die ik gemaakt heb van dieren dus het is nog niet perfect gegaan, van foto 2 heb ik wel een foto waarbij de vogel meer onderaan staat, maar daar staat hij niet zo mooi op, hij is of gras?? aan het eten of hij heeft zijn hoofd weggedraaid, daardoor ben ik toch voor deze foto gegaan.

En ja, die (koe) galloway staat in principe op de verkeerde plaats want nu past de achtergrond er totaal niet bij ik vind het persoonijk ook niet mooi als er niet-natuurlijke elementen op de achtergrond staan van een foto die in de natuur gemaakt is, maar dit was de enige foto die een beetje te doen was en ik was stiekem ook voor deze beesten gekomen maar ze stonden op de verkeerde plek, in de zomer staan ze meestal tussen de struiken (waar de rest van de foto's gemaakt zijn) ik had ze liever daar gehad, maarja je kunt niet alles hebben hé ;).

Ik zal er de volgende keer rekening mee proberen te houden als ik nog een keer terug ga (wat zeker de bedoeling is).

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp