De foto's beoordelen doe ik nog niet, want dat zou niet eerlijk zijn met oog op de wedstrijd, maar je ene vraag kan ik natuurlijk wel beantwoorden. De warmte van een foto wordt beïnvloed door de kleurtemperatuur van de foto en die wordt bepaald door de witbalans. Deze kan je op je camera instellen, maar ook achteraf. Ik ga er tenminste van uit dat je deze foto's ook in RAW (NEF-bestand) geschoten hebt? Bij je camera heb je als het goed is ook een cd-rom met software gekregen. Ik weet niet precies wat Nikon allemaal bijlevert, maar als het goed is, zit er in ieder geval ViewNX bij. Dit programma kun je gebruiken om je RAW bestanden te bewerken, maar ik geloof dat er ook JPG en TIF mee bewerkt kan worden. Behalve de witbalans kan je ook zaken als over- en onderbelichten, contrast, kleurverzadiging, kleutoon, schaduwen en hooglichten, scherpte en ruis met de RAW-converter aanpassen (behalve al die van Nikon minder kan dan die van Canon

).
De andere vraag
kan ik natuurlijk ook beantwoorden, maar die gaat specifiek over deze foto's, dus dat doe ik voorlopig nog niet.
janp schreef:
Lijkt (het is hem ook denk ik) trouwens dezelfde arend als de "duikboot arend" van AJL
Goed gezien Jan! Het is inderdaad dezelfde.