bobvanduin schreef:
Een iemand schreef:
Citaat:
Wat de fotos betreft zijn ze alle 3 niet echt scherp.
Een ander schreef:
Citaat:
Je moet denk ik de foto's nog ietsje verscherpen.
Kom op zeg, dat is een understatement van het jaar man. Dit zijn gewoon slechte foto´s, niet meer, niet minder. Waarom dan toch proberen het te laten klinken alsof ze "net niet" zijn, wat dat zijn ze gewoon niet, punt.
Op dit forum heerst veel te veel het gevoel dat je enkel complimenten mag geven, nou ik kan je vertellen: Daar heeft niemand wat aan!
Tips voor TS: Mocht je nog eens op IJsland komen neem dan de tijd om deze vogels te fotograferen, die tijd krijg je ook van ze. Door wat geduld uit te oefenen kun je vaak tot op een meter komen van ze zonder dat ze wegvliegen, dan kun ook jij met je Powershot prachtige foto´s maken van deze diertjes. De papagaaiduiker is erg geduldig, zolang jij maar langzaam blijft bewegen.
Volgende tip: WEES KRITISCH naar jezelf! Deze foto´s zijn gewoon slecht (sorry, kan er ook niets liever van maken), dat kun je zelf ook zien, dus als je kritischer bent op jezelf, dan had je deze foto´s niet gepost.
Bob
ps, ik zal wel weer een waterval van commentaar krijgen omdat ik ze hard ben, maar ik ben tenminste wel eerlijk en geef geen valse hoop.
de platen zijn idd niet erg geslaagd, en ik weet ook niet zeker of het flinke crops zijn, of dat het aan het toestel ligt, gezien de eerdere postings van TS..
off-topic nu ff...
dat op dit forum teveel het gevoel heerst, dat je geen kritiek mag geven, is mij trouwens onbekend..
er is hier al es een en ander over gezegd en geschreven, en iedereen beoordeeld op zijn eigen manier, en naar eigen kennis en inzicht..
als ik een plaat mooi vind, dan vind ik hem mooi, zonder dat ik een heel l#lverhaal op ga hangen over hoe ik het eigenlijk wel dan niet gedaan zou hebben..als je lang genoeg zoekt, dan vind je altijd wat..
verder wordt er hier gelukkig rekening gehouden met de leeftijd van de posters, de ervaring etc..dat heb ik op andere plekken wel es anders gezien, dat iemand een advies vraagt over toestel x of y, of vol trots zijn 1e plaatje laat zien, en vervolgens een veeg uit de pan krijgt van heb ik jou daar.. zulke personen zie je vervolgens nooit en never meer terug..
een gevorderde zal idd hardere kritieken krijgen dan iemand die jong is, en met zijn compakkie zijn eerste plaatjes schiet..denk ook dat het goed is om daar rekening mee te houden.. meestal zie je aan de plaat wel of iemand langer bezig is en wie niet.. ik ga dus geen 16 jarige met een compakkie vergelijken met iemand die 30 jaar zijn plaatjes schiet met inmiddels een toestel en lens van enkele duizenden euri´s..
zaak is juist, om de beginners aan te moedigen ipv af te fikken.. wil overigens niet zeggen, dat kritiek niet eerlijk mag zijn, of openhartig.. maar, een forum is een forum, en je schrijft iets op, wat gelezen wordt door soms ´total strangers´, en dat kan afschrikken..
nuancering kan dan wel es handig zijn..
bakken met kritiek geef ik hier niet, en ik begrijp ook niet waarom het ´alweer´ volgens jou zou zijn.. mij is het in ieder geval onbekend, maar ik kan er naast zitten natuurlijk..