Deva schreef:
Het is best een leuke foto Deliana. Ik vind die dakpannen zelfs wel wat hebben, maar daarin sta ik duidelijk alleen. De boomstronk is prachtig, maar de mus is niet scherp genoeg, maar dat had je al begrepen vermoed ik
Het hangt er maar van af met wie je jezelf vergelijkt, iemand die net begint met fotograferen zal terecht heel blij zijn met zo'n foto, maar hier worden we verwend met de meest prachtige platen die haarscherp zijn en een subtiele achtergrond hebben. Tja, ook díe mensen zijn ooit begonnen met een musje dat niet loepzuiver was.
Ik hoop maar dat je je niet laat ontmoedigen door de soms wat hard uitgevallen kritieken. Lekker blijven oefenen én blijven plaatsen hier. Als je er maar lol in hebt zullen je foto's ook steeds beter worden.
Deva heeft best wel gelijk, Ik was ook erg negatief, als je de foto wat meer uitsnijd bijvoorbeeld in portret formaat (staand) met alleen het musje en een stukje van de boomstronk knapt hij al een heel stuk op. Verder kun je de achtergrond iets vervagen waardoor het niet zo overduidelijk is dat het dakpannen zijn, daarna het geheel ietwat verscherpen en je hebt een foto waar een vogel opstaat. Oh ja en laat dat grote logo achterwegen, niemand zal je foto van het net afplukken om af te drukken, daar zijn de bestande gewoonweg veels te klein voor.
Succes en we hopen meer van je werk te zien

PS. probeer ook iets dichter bij de vogel te komen die je op de foto wilt zetten, dan krijg je vanzelf meer detail in het vogeltje, dit is in het begin vaak erg moeilijk om ze te benaderen want vogels zijn erg bang voor mensen maar met wat geduld en techniek (Een paar broodkruimeltjes kunnen al wonderen verrichten

) is dit best wel te doen, zeker met een musje, daar die niet zo bang uitgevallen zijn.