Vrijdagavond deze opname van een kolibri gemaakt. Ik ben er zelf eigenlijk best trots op al zeg ik het zelf, want kanonnen wat vliegen die beestjes snel!

Ze komen af en toe twee tellen nectar eten en weg zijn ze weer voor de komende minuten. De foto is gemaakt door dubbelglas heen met flits, want je kan niet bij ze in de ruimte komen.

Exif:
Sluitertijd 1/200
Diafragma 5.6
ISO 400
Brandpuntsafstand 200mm
Flits aan
P.S. Ik zit zelf nog te twijfelen of ik de reflectie van de flits op het drinkflesje moet wegshoppen. Volgens manlief moet ik het niet doen, aangezien hij het de foto levendiger vindt maken. Graag jullie advies in deze.
Ik vind het leuk om te zien dat onder jullie de meningen ook verschillen net zoals bij mijn man en mijzelf. Naarmate ikzelf meer naar de foto kijk ben ik mij toch wat meer gaan storen aan een paar dingetjes, waaronder de reflectie. Gevolg: ik ben toch maar gaan kijken of ik hem nog net even anders kon bewerken. Uiteindelijk ben ik tot het volgende resultaat gekomen:

Wijzigingen zijn: wegwerken reflectie in flesje, beetje achtergrond ruis verminderd, belichting op het onderste gedeelte van het vogeltje iets aangepast (iets minder fel/hard) en iets zwarter plekje in het rood rechtsonder het pootje van de kolibri weggewerkt. Sommige wijzigingen zijn maar heel klein, maar ik ben toch benieuwd of jullie het een vooruitgang vinden?