Het is 29 jul 2025 04:56

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Nestfotografie is niet toegestaan!

Auteur Musje`s en een Pimpelmees
 Musje`s en een Pimpelmees
BerichtGeplaatst: 31 jan 2011 08:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooie platen en nummer 1 springt hier van dze twee toch bovenuit.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 31 jan 2011 12:33 
Lid
Fotografie

Sieg schreef:
Savatage schreef:
Wat denk je zelf Sieg :)

Nee dan zet ik het er wel bij hoor als die gesjopt is . Zou het trouwens zelf ook niet kunnen zo sjoppen :) .

Jo schreef:
.......Dan zou het wel een héél erg goed staaltje shopwerk zijn geweest. Ik vraag me zelfs af (maar ik ken ook de mogelijkheden van Photoshop niet) of dit mogelijk zou zijn geweest.
De houding van mannelijke aanvalsmus, de ineengedoken vrouwelijke slachtoffermus en het schaduwsilhouet dat precies klopt.

Volgens mijn bescheiden mening kan dit nooit geshopped zijn!

Jo ;)

Ik vroeg het mij gewoon af want indien dit niet geshopt is, is dit een supermoment dat je hier hebt vastgelegd !

De redenen waarom ik het mij afvroeg zijn devolgende,

- Ik heb nog nooit een mus in de lucht zien hangen met volledig gesloten vleugels.
- De hard afgelijnde schaduw van de mus op de kruik tegenover de zachte schaduwen van de kruik zelf.
- De schaduw die enkel op de kruik valt en niet op de vrouwelijke mus, alhoewel ze in hetzelfde vlak zit als de ingang van de kruik.

Maar dat is gewoon mijn gedachtengang hé ;)
Het is en blijft een Superplaatje :up :up

grts
Sieg

Dat komt Sieg omdat het manneke ook al op de tak zat hij vliegt eigenlijk niet maar het is meer een sprong die hij daar maakt .
Over de schaduwen ja daar kan ik kort over zijn het is de lichtval hierbij ,daar heb ik echt niet mee zitten klote :) haha .

Het enige wat ik hier gedaan heb is de omzetting naar z/w ,wat met de contrasten en de hooglichten geschoven om er een wat hardere plaat van te maken kwa contrasten , en wat vignetterring thats all :) .

BerichtGeplaatst: 31 jan 2011 17:41 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ja vind het wel wat hebben :up
Foto 1 vind ik wel mooi in z/w :good2 ( musjes hebben vaak niet zoveel kleur)
Maar foto 2 had ik graag in kleur gezien,ze hebben zo'n mooie kleurrijke veertjes,wel een leuke grappige pose van het pimpeltje (mooi kontje mag ook gezien worden :rof )

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2