Laatste dagen wat krap in de tijd gezeten maar voor Annemiek en Louise-V plaats ik hierbij de orginele foto. Normaliter gooi ik zulke foto's echt weg maar het was de indringende blik waardoor ik me bedacht heb.... gewoon bewaren tot ik een beetje heb leren bewerken. De poten staan op deze foto er niet op maar de foto's waar ze wél op staan zijn qua houding weer niet leuk en zoveel tijd om een buizerd te fotograferen is er ook weer niet he.
Wat heb ik gedaan aan bewerking:
- Foto gecropped en gelet op het effect van de blik;
- Via Adobe Camera Raw het bestand aangepast, belichting minder + hooglichten verminderd, ruis verwijderd
- Met PS de veel te lichte delen geselecteerd en de helderheid/hooglichten verminderd;
- Verscherpen en met name de wenkbrauw aan de rechterkant wat meer contrast gegeven met unsharp mask zodat de details weer te zien waren;
- Later wat meer kleur en contrast toegevoegd op de geselecteerde delen;
De hoeveelheden heb ik niet opgeschreven, gewoon net zolang geprobeerd tot ik het effect kreeg wat ik hoopte te zien.
Voor zover ongeveer de bewerking (ongeveer )voor wat het waard is

Ik ben een beginnende beginneling met het bewerken maar heb al wel de mogelijkheden en verschillen gezien tussen 2 raw-converters én het verschil tussen PS van 10 jaar geleden en de PS van nu