Rob Olivier schreef:
Echt een fraaie foto Gert. Mooi laagstandpunt en prachtig licht. Gefeliciteerd met je TC!

Voor de doorgewinterde vogelaar zijn Flamingo's in Nederland niet super bijzonder. Ze zijn zeker niet algemeen maar ook niet echt zeldzaam. Net over de grens in Duitsland zit zelfs al jarenlang een behoorlijke broedkolonie. Maar het blijft natuurlijk een leuke waarneming en bovenal een prachtig onderwerp om te fotograferen.
Ik ben geen vogelaar Rob. Ik denk dat de meeste vogelaars dit ook geen bijzondere foto vinden, want hij 'doet' niks. Stijgt niet op, landt niet in het water, fladdert niet, etc. Wat ik zelf ook best graag gezien had, maar na ruim een uur vond ik het wel genoeg..... Het licht is wel mooi en ik had al info over de locatie, de omstandigheden en ligging(vanwege dat licht..)
Zelf vind deze foto wel leuk en na het afsnijden van het randje wordt het nog wat beter wellicht.
Voor mijzelf zijn de wat grotere water en weidevogels interessant. Incidenteel een roofvogel. Ik heb absoluut (groot) respect voor zij die uren in een tentje zitten voor een mooie foto, maar mijn hart ligt daar niet. Ik heb er zelfs het geduld niet voor. Ik hoorde dat Flamingo's al jaren in de zomer naar verluidt in de Grevelingen te vinden zijn. Die broedkolonie en ook waar die is weet ik intussen ook na wat googlewerk al voor ik jouw bericht las. Ik heb nog een aantal foto's dat de flamingo wat meer in het landschap opgaat. Ik ben een landschapsfotograaf die dieren daar 'inzet', ik combineer het. Het gaat mij niet om het dier zo groot mogelijk af te beelden. Ik zoek naar een mooie pose in een mooie omgeving.