Jaap Koole schreef:
Frans schreef:
.........
Beoordeel foto op inhoud/emotie/boodschap/schoonheid
EN
beoordeel foto op technisch aspecten.
Dat heb ik geprobeerd; er wordt alleen niet op gereageerd, dus het maakt kennelijk niet veel uit wat & hoe je iets zegt.....
Jaap, gezien ons verleden is dit niet echt een hele slimme reactie van je... Maar goed. deze reactie even daar gelaten. Nee ik kan niet overal meteen op reageren. Mijn excuus dat dit soms wat langer duurt.
Alsnog bedankt voor je uitgebreide reactie. Ikzelf ben niet echt iemand van de standaard maten. Dit kan soms nadelig zijn maar soms ook origineel en weer eens wat anders. Ieder zo zijn tik. Ik zie idd dat tijdens de bewerking hier en daar wat minder goed gelukt is. En dat rare stukje bij die tak geen idee hoe dat komt. Echter heeft dit ook wel wat met de lens en het diafragma opening te maken hebben. Niet iedereen heeft een prime lens (helaas) Dit is een geleende lens. Een oude sigma 150-500mm die ik beter op f8 kan zetten zodat de scherpte wat beter is. Maar elke plooi in elk veertje gebeurt ook niet op elke foto van elk goed fotograaf die ik hier zie. Maar soms is het wat het is. Toch bedankt voor alle reacties. en de volgende keer, ben ik bang dat er niet meer te halen is uit deze lens op dat diafragma opening. Wordt sparen... of voortaan op f8 of f9 schieten...