Het is 19 apr 2024 01:53


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Nestfotografie is niet toegestaan!


Auteur In z´n donkere omgeving
 In z´n donkere omgeving
BerichtGeplaatst: 05 jun 2019 18:55 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40666
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nog een foto van de Kerkuil, deze was al wat lichter, dus ook minder hoeven op te lichten. :)
Ben benieuwd of deze bij de meesten beter bevalt dan de vorige die o.a. als te donker en onrustig werd ervaren?


Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 In z´n donkere omgeving
BerichtGeplaatst: 05 jun 2019 19:20 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 15859
Woonplaats: Stekene
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Eerlijk......zit veel ruis in de BG .....mis zijn tweede oog.....en ja....hij kijkt wat weg van jou en oogt heel grauw.....en geef toe je eerste oogde inderdaad wat donker....Toch :dk :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In z´n donkere omgeving
BerichtGeplaatst: 05 jun 2019 19:34 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40666
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bedankt voor je reactie Erik. :)

Ik heb een hekel aan ruis en ik zie hier ook gelukkig geen ruis, terwijl ik dat meest toch snel zie. :dk
Als je dieren van de zijkant fotografeert is er meestal maar 1 oog te zien, kijk je eigen foto's er maar op na.
Tikkie grauw kan ik nog wel in meegaan, maar hij kijkt ook niet echt naar mij toe, maar ook niet echt van me weg.
Eerste oogde inderdaad wat donker, maar zoals gezegd, dat was ook de bedoeling. :)

Een hoop weerwoorden zul je denken, maar zo zie ik het


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In z´n donkere omgeving
BerichtGeplaatst: 05 jun 2019 19:55 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42047
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Volgens mij heb ik op je andere niet gereageerd :jj

Op de een of andere manier vind ik de foto's anders dan we van je gewend zijn, je hebt ons verwend denk.
Doe je iets anders Ron of is het toeval dat ik dat gevoel heb of zijn het gewoon de omstandigheden die het met zich meebrengen?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In z´n donkere omgeving
BerichtGeplaatst: 05 jun 2019 20:05 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40666
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik doe niets anders Joop, maar het waren wel moeilijke donkere omstandigheden en ook glas ervoor.
Vraag me wel af wat jij dan niet goed vindt aan deze foto, zie jij ruis, is ie niet goed scherp, te donker, kleur niet goed, oogt ie echt zo grauw? :dk

Ik zie namelijk geen ruis en vind deze ook niet te donker...in mijn ogen staat er ie er netjes op, scherpte goed, belichting goed, ook geen echt storende achtergrond en het licht valt mooi op z'n oog.
Ik snap dus echt niet wat er niet goed aan is?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In z´n donkere omgeving
BerichtGeplaatst: 05 jun 2019 20:40 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42047
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Misschien is het de paal die scheef staat, het rommelige verendek ...... :dk

Heb trouwens niet gezegd dat hij slecht is maar anders dan we gewend zijn.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In z´n donkere omgeving
BerichtGeplaatst: 05 jun 2019 20:49 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40666
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ok, je weet het dus ook niet, ik begreep eigenlijk uit je woorden dat je 'm wel slecht vond, maar dat is dus niet zo.
De paal is een afgezaagde boomstam, dus kan best dat die niet helemaal recht is., het verendek is inderdaad niet echt netjes, lijkt wel een beetje nat.
Anders is misschien omdat de omstandigheden wat donker waren, de Exif is ook niet zoals jij 'm zou willen hebben F/2.8, 1/30, ISO-400. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In z´n donkere omgeving
BerichtGeplaatst: 05 jun 2019 20:55 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42047
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Zie trouwens geen ruis en je belichting ziet er ook netjes uit. Misschien is de ruit een boosdoener, ik weet het ook niet echt.
Soms heb je dat met foto's dat je niet echt de vinger op krijgt maar pakt hij gewoon niet.

Exif is zeker de mijne.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In z´n donkere omgeving
BerichtGeplaatst: 05 jun 2019 21:19 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1198
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Eigenlijk snap ik je probleem niet. Je plaatst 2 foto's van de uil en je krijgt reacties. Ik lees uit je commentaar dat je het zelf prima foto's vindt. Dan is het toch goed? Welke bevestiging zoek je eigenlijk?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In z´n donkere omgeving
BerichtGeplaatst: 05 jun 2019 21:41 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40666
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Je plaatst toch foto's om te horen wat anderen ervan vinden, want een ander kijkt toch altijd weer anders tegen een foto aan.
Wanneer ze dan zeggen dat een foto in hun ogen niet goed is wil ik wel graag weten waarom een foto dan niet goed is.
Als er dan bijvoorbeeld geroepen wordt dat er ruis in een foto zit terwijl dat niet zo is, dan mag ik toch wel zeggen dat er geen ruis in de foto zit, kwestie van recht is recht en krom is krom.
De 1e foto werd wat te donker gevonden en deze foto is wat lichter, dus vandaar kijken of deze wat beter in de smaak zou vallen, dus geen bevestiging, maar smaken verschillen.
Ik denk dat de meeste mensen die hier een foto plaatsen hun eigen foto gewoon mooi vinden, maar zoals gezegd kijken anderen er anders tegenaan en wil je ook graag die mening horen, vraag me af waarom je anders een foto op een beoordelingsforum zou zetten.
Wat vindt jij eigenlijk van deze foto?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In z´n donkere omgeving
BerichtGeplaatst: 05 jun 2019 22:15 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1198
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Eerst over de foto's: deze vind ik gewoon saai (houding). Er daalt een fel licht over de kop en het is geen mooi licht. De vorige foto vind ik (in tegenstelling tot de meesten) wel fraai. De kop van de uil is karakteristiek en er is interactie met jou. Waarom de uil deze houding aanneemt weet jij alleen en het is wellicht een vreemde pose voor de andere kijkers (niet voor mij) op het forum. Daar heb je ook commentaar op gehad.

Wat betreft het plaatsen op een beoordelingssite klopt wat je zegt: je zet een foto ter beoordeling. Maar als jezelf vindt dat het een geslaagde foto is dan zou ik 'm niet plaatsen. Ik maak een heleboel foto's waarvan er veel in de prullenbak belanden. De overgebleven foto's, die ik kwalitatief goed vind, zet ik op mijn Flickr account. Ik plaats af en toe wat om mijzelf scherp te houden. De meeste foto's is vogelfotografie en dan is mijn motto: zo was het en je zult het er mee moeten doen. Als de vogel maar scherp is op de kop. Compositie of achtergrond is voor mij dan van minder belang. Nu moet ik er bij vermelden dat ik niet op zoek ga naar vogels. Ik kom ze onderweg tegen bij lange wandelingen. En dan kom ik thuis met een koekoek tegen een spierwit/grijze wolk of een buizerd onder de blauwe hemel of een torenvalk met 1 kleur achtergrond.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In z´n donkere omgeving
BerichtGeplaatst: 05 jun 2019 23:09 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40666
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bedankt voor je reactie in ieder geval. :)
Het licht is gewoon een streep zonlicht dat door de bladeren heen scheen.....geen mooi licht, want het was midden op de dag.
Waarom de Kerkuil die houding aan nam zou ik niet weten, het was ook maar een heel kort moment dat ie die houding aannam.
Hij zal mij ook vast zien door het glas, maar er komen natuurlijk wel meer mensen daar en ook mensen met een camera neem ik aan, dus ik weet niet of die houding naar mij toe was gericht, of dat de Uil zich gewoon even uitrekte. :dk
Ik vind zelf trouwens ook de andere foto leuker, dankzij de houding en het oogcontact, deze meer geplaatst vanwege meer licht en omdat anderen die ander juist te donker vonden.

Ik neem aan dat je de foto's die je hier plaatst dus ook op Flickr zet en dat je die dan zelf ook goed genoeg vind om niet in de prullenbak te laten belanden en je er dus ook tevreden mee bent?
Flickr heb ik niet en ook geen eigen website, dus een aantal foto's waar ik wel tevreden mee ben plaats ik hier en dan ben ik benieuwd of anderen er hetzelfde over denken als ik, of dat anderen juist iets zien wat ik over het hoofd gezien heb.
Voor mij is juist de soort van minder belang(hoewel ik wel wat meer interesse heb in roofvogels), maar gaat het meer om de compo, houding en achtergrond.....gewoon een mooie foto dus, ook al is het een Eend, Meerkoet, of gewoon een Huismus, maar natuurlijk wel liever van een Zeearend. :DD
Meest maak ik m'n foto's vanuit de auto, maar door een probleem met de gezondheid rij ik momenteel nog heel weinig in de auto en lopen gaat ook al niet echt makkelijk, vandaar nu wat minder foto's die in het wild gemaakt zijn.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In z´n donkere omgeving
BerichtGeplaatst: 06 jun 2019 08:28 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40252
Woonplaats: Helmond
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
ik vind het een van je mindere, misschien ook smaak :dk maar zo te lezen ben je zelf tevreden ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In z´n donkere omgeving
BerichtGeplaatst: 06 jun 2019 09:25 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49080
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Heb even naar de andere gekeken zonder de commentaren gelezen te hebben.
De eerste vind ik veel artistieker qua pose.
Deze is erg bedaard in pose maar ook in kleur.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In z´n donkere omgeving
BerichtGeplaatst: 06 jun 2019 09:41 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40666
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bedankt Tony en Frans. :)

@Frans, voor mij ook de andere qua pose, dat is ook waarom ik die in eerste instantie had geplaatst.
Vanwege opmerkingen over te donker daarna deze erbij gezocht waarbij het origineel al wat lichter is door een nog wat tragere sluitertijd....camera stond hetzelfde ingesteld(voorkeuzestand A) en kan dus zelf de sluitertijd bepalen, waarbij bij deze foto voor 1/30 werd gekozen en bij de andere voor 1/80. Heeft denk te maken met het licht dat op dat moment op de kop valt(waar ik op scherp stel) en vandaar dat bij deze de achtergrond al wat lichter is.....had de camera bij de andere foto ook voor 1/30 gekozen dan hadden er waarschijnlijk wat overbelichte plekjes op z'n koppie gezeten.
Kleuren heb ik in beide foto's wat koeler gezet, maar kan best zijn dat ik dat bij de ene foto iets meer heb gedaan dan bij de andere, ik heb ze niet tegelijk bewerkt en om kleurverschil te vermijden plaats ik de foto's vaak ook niet bij elkaar. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In z´n donkere omgeving
BerichtGeplaatst: 06 jun 2019 10:09 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1198
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Ron62 schreef:
Ik neem aan dat je de foto's die je hier plaatst dus ook op Flickr zet en dat je die dan zelf ook goed genoeg vind om niet in de prullenbak te laten belanden en je er dus ook tevreden mee bent?

Ja, al mijn plaatsingen zijn gelinkt vanuit Flickr en mijn Flickr account is vrij toegankelijk te bekijken. Linkje in mijn profiel.

Qua kennis van fotografie en het maken van foto's lig je 23 straten voor op veel mensen en zeker op mij. In het commentaar van anderen lees je dat deze een van je mindere is. Dat kan gebeuren en als je hem zelf mooi vind en geslaagd: prima toch?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In z´n donkere omgeving
BerichtGeplaatst: 06 jun 2019 11:40 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40666
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mijn kennis qua fotografie valt wel mee hoor, ik ben eigenlijk pas rond 2010 me er echt in gaan verdiepen en er zijn nog genoeg dingen die ik niet weet.
Dat ik de foto's van de Kerkuil zelf wel redelijk geslaagd vind is inderdaad prima, maar toch ben ik dan benieuwd waarom ze bij andere mensen wat minder in de smaak vallen.....daar kan ik ook weer wat van leren. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In z´n donkere omgeving
BerichtGeplaatst: 06 jun 2019 19:00 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8783
Woonplaats: Apeldoorn
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik kan Fran wel volgen.

Komt bij dat we van Ron de wat meer traditionele dieren fotografie gewent zijn misschien ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In z´n donkere omgeving
BerichtGeplaatst: 08 jun 2019 14:17 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40666
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Judith en Maarten ook nog bedankt. :)

Niet bewust dat ik het anders gedaan heb, de omstandigheden waren zo en daar pas ik zoveel mogelijk m'n instellingen op aan.
Dat van die sfeer heb ik zelf ook een beetje, Judith, ook ik vind het juist wel leuk/apart hoe het licht hier op de Uil valt en donker was het daar ook gewoon, op dat beetje licht na dan.
Ben in ieder geval blij dat er nog een paar zijn die het wel kunnen waarderen. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In z´n donkere omgeving
BerichtGeplaatst: 08 jun 2019 19:49 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 947
Woonplaats: Emmen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ik vind jou foto goed wel vind ik de vogel zelf er slecht uitzien. Niet alleen nat maar ook vies Maar dat is aan het park.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 80 gasten



cron

Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed