Iedereen bedankt voor de fijne reacties.
@Wim, dat was eerst nog wel even door m'n gedachten geschoten, maar ik denk zelf dat de foto dan te kaal/steriel wordt, mij stoort het in ieder geval niet.
@Petervaneekelen, Het onderwerp heb ik al redelijk vaak gefotografeerd, maar ik denk dat het ligt aan het licht en m'n nieuwe objectief.
De combinatie full frame sensor en 600mm waar deze mee gemaakt is geeft ook al vrij snel een lekkere softe achtergrond, de lens geeft een mooie bokeh zeggen ze dan.
@Frans, klopt er zijn bepaalde onderwerpen in de fotografie waarbij het vaak mooier is als er met 'grote' lenzen wordt gefotografeerd en bij vogels is dat meest ook het geval, vooral bij de wat kleinere vogels.
Het zal niet echt meevallen om een wilde Torenvalk er netjes op te zetten met je mobiel bijvoorbeeld.
@Janjan33, al zeg ik het zelf.....ik vind heel veel foto's die gemaakt zijn met m'n vorige spullen ook helemaal niet slecht van kwaliteit.
Maar met deze spullen heb ik net wat meer mogelijkheden, zoals langer door fotograferen in donkere omstandigheden(ik kan nu met hoge ISO fotograferen en dat geeft nog steeds bruikbaar materiaal), of zoomen van 200 tot 600mm.
@Matthijs, we gaan nu richting de kortste dag van het jaar, dus de zon komt niet echt hoog meer en dus heb je nu zelfs om 12:00 uur geen hard licht meer als de zon schijnt.
Deze foto is trouwens om ongeveer 13:30 uur gemaakt, dus ik denk zo'n 3 uur voor zonsondergang.
De nieuwe camera bevalt heel erg goed, zowel met de Sony 200-600mm, de Sony 70-200mm F/4 als met de Samyang 35mm F/2.8.
Zeer snelle en secure autofocus en nog hele goeie beelden bij hoge ISO zoals bijvoorbeeld ISO-6400....zelfs ISO-10.000 is af en toe gewoon bruikbaar en ziet er, zeker na bewerking, nog goed uit.