Naar aanleiding van de vraag/opmerking van Frans in het topic van de IJsvogel van Joop(
viewtopic.php?p=1304191#p1304191 ) hier 4x een foto van de IJsvogel waarbij er nog wat doortekening zit in het wit....het is in ieder geval niet overbelicht.

Echte details erin zien is erg moeilijk, ik denk dat dat wel mogelijk is als alle omstandigheden mee zitten.
Die witte vlek is een lastig dingetje, omdat ie heel snel overbelicht is als je de rest van de foto goed probeert belichten en dus vind ik het dan beter om iets onder te belichten, omdat ik een hekel heb aan overbelichte delen in m'n foto's, dan nog liever wat ruis in de donkere delen die je wat meer moet ophalen dan.
Ik heb niet heel veel foto's van IJsvogels dus maar wat voorbeelden gezocht in de map van laatste keer in de hut met Joop.
Ik heb de foto's nog iets groter gepost dan jullie van me gewend zijn, 1600 pixels aan de langste zijde bij de 3 x 2 uitvoeringen en normaal plaats ik ze 1280 pixels aan de langste zijde, omdat ik dan de hele foto in 100% nog op m'n scherm(23 inch) kan zien.....nu dus iets groter zodat het misschien nog iets duidelijker is.
1.
1/400, F/6.3, ISO-25002.
1/200, F-6.3, ISO-40003.
1/640, F/6.3, ISO-40004.
Deze is denk ongeveer van dezelfde tijd als dat Joop z'n foto maakte, alleen zat Joop +/- een meter meer naar rechts en heeft hij daardoor beter zicht op de IJsvogel en heb ik een wat andere achtergrond.
1/400, F/6.3, ISO-1600