@Bert, bedankt en ik had in wat andere topics ook Ronald Jan erop gewezen dat het overbelichte wat hij soms in een foto ziet vaak niet echt overbelicht is.
Het is ook vrij makkelijk te controleren door de foto even binnen te halen en te checken in Photoshop of zo, als ik twijfel doe ik dat soms ook.
Ben het met je eens dat het allemaal niet zo netjes staat in het topic, maar ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen, want daar is volgens mij een fotografie-forum ook voor bedoeld.
@Ronald Jan, dat het niet overbelicht is dat weet ik en is ook heel makkelijk te controleren....meten is weten.
Ik weet ook niet waardoor het komt dat jij regelmatig wat lichtere plekken als overbelicht ziet, niet alleen in mijn foto's, maar ook in andere foto's zie ik je regelmatig deze opmerking geven, terwijl het hier bij mij thuis op m'n scherm dan duidelijk niet overbelicht is.
Vaak heeft dat te maken met de instellingen van je scherm, als je scherm te licht staat afgesteld, of met te veel contrast dan kan het wit er op je scherm overbelicht uitzien, terwijl dat in werkelijkheid niet zo is.
Als het contrast te hoog staat dan krijg je ook problemen met het zwart, dus het wit wordt dan te licht en het zwart te donker, maar zoals ik al zei kun je dat heel makkelijk meten in de meeste software programma's voor fotografie.
In een ander topic ook al verteld, maar als je klikt op "Forumoverzicht" helemaal links bovenin op deze pagina en je scrolt dan helemaal naar beneden dan krijg je een balk te zien met blokjes en die gaat van links naar rechts van donkere naar lichte blokjes.
Als je al deze blokjes van elkaar kunt onderscheiden dan staat je scherm redelijk goed(is een indicatie natuurlijk

), dus zowel helemaal links als helemaal rechts de lichte en donkere blokjes apart kunnen zien.
Ik zal hierna niet meer proberen om je erop te wijzen en dus wijselijk m'n mond proberen te houden als je weer zegt dat er ergens iets overbelicht is(ook bij anderen hun foto's) en ik zeker weet dat dat niet zo is, er is nu wel genoeg over gezegd en elke keer dezelfde uitleg erbij zit ook niemand op te wachten.
Even goeie vrienden en ik hoop toch dat je hier nog wat aan hebt.