Het is 23 jul 2025 22:58

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Nestfotografie is niet toegestaan!

Auteur Meerkoetje
 Meerkoetje
BerichtGeplaatst: 08 dec 2020 14:09 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Zomaar even een mooi meerkoetje op de plaat...

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Meerkoetje
BerichtGeplaatst: 08 dec 2020 19:50 
Lid
Fotografie

Toch iets teveel groen in de foto. Amaï... (rimpels in het water als ik het goed zie...)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Meerkoetje
BerichtGeplaatst: 08 dec 2020 20:53 
Moderator
Fotografie

Het is niet het groene in de foto, het is de kwaliteit in z'n geheel....als ik de foto bekijk op het grote formaat(en dat is heel groot, maar al een aantal keer is je de tip gegeven om de foto's wat kleiner te plaatsen, bijvoorbeeld door mij, maar ook door Frans, maar je doet niet veel met de tips) dan is de kwaliteit heel erg slecht.
Je had wel mooi licht hier, maar de foto is te donker en, naar mijn idee, met een veeeeel te hoog standpunt genomen....het enige wat we nu zien is water in de achtergrond, dat bijna net zo scherp is als de Meerkoet zelf.
Het licht valt ook nog eens verkeerd, want het koppie is aan de kant die wij zien heel erg donker.
Ik heb je foto binnen gehaald en even gekeken en de belichting heb je wel netjes voor elkaar, een Meerkoet is vrij lastig met dat zwart en wit.
In ieder geval zal ik je één tip geven, ik zou de ISO niet hoger zetten dan ISO-400 met een Sony A58, of je moet het licht wel heel erg mee hebben.
En als je de ISO toch hoger wilt zetten i.v.m. te langzame sluitertijd dan zou ik wat meer overbelichten als dat mogelijk is, dan heb je ook minder kans op ruis.
De groene en paarse lijntjes die je in het water ziet is waarschijnlijk CA(Chromatische aberratie) oftewel het paarse spook...goedkopere lenzen hebben hier vaak eerder last van, doordat bepaalde coatings niet op de lens aanwezig zijn.

Het is ook niet de bedoeling dat je op je eigen foto's commentaar gaat geven als er nog niemand anders op gereageerd heeft, je had ook op de 'Bewerk' knop kunnen drukken.

Ik hoop dat je dit keer wel iets doet met wat er gezegd wordt en zoals Frans ook al een keer zei is het wel zo netjes om een reactie terug te geven, of een vraag te beantwoorden als iemand wat vraagt en de moeite neemt om op jouw foto te reageren.

Meerkoetje
BerichtGeplaatst: 08 dec 2020 21:11 
Lid
Fotografie

Oehhh ik moest even 3 keer goed lezen wat er stond hoor, my bad! :( Ik heb een ISO knopje op mijn camera zitten en ok. Toegegeven, ik doe alles in de AUTO stand. Te lui om te leren wat de camera nog meer kan. I know, lazyness. Het standpunt, ja, ik kon makkelijk het schermpje uitklappen en van dááruit de foto maken (gras waarin in stond was nat en ik ben nogal zúúnig met mijn spullen.) Belichting gaat in ieder geval al een beetje goed zo te lezen.

Soms denk ik, is dit forum wel nuttig voor me...? Of stel ik nu een domme vraag?

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp