Bedankt voor de fijne reacties.
@Frans, ik weet niet of het de meest agressieve is, deze hier waren vrij rustig, zowel tegenover elkaar als tegenover de andere vogels(Eenden en zo) die daar ook zaten.
Ik weet dat ze soms heel lelijk kunnen doen en elkaar ook gewoon voor langere tijd achterna kunnen zitten en de meeste andere watervogels hebben ook bijna allemaal ontzag voor de Meerkoeten, die ook regelmatig Eenden en zo verjagen.
Een Fuut is daarentegen juist helemaal niet agressief, maar daar hebben de meeste ander vogels nog meer ontzag voor, een Fuut is als één van de weinige ook niet bang voor een Meerkoet en een Futen heb ik ook gewoon Reigers zien verjagen.
Nijlganzen kunnen trouwens ook heel lelijk doen tegen andere Ganzen en ook hun soortgenoten, straks beginnen die gevechten om een plekje om te broeden weer.
@Fotosmurf, ik heb inderdaad hele leuke foto's kunnen maken, zo liggend op dat lage steigertje, vlak boven het wateroppervlak, maar doordat het zo vlak boven het ijs was was het op een gegeven moment inderdaad vrij koud....ik heb daar 2 dagen ongeveer van 15:00 uur tot 17:00 uur gelegen, maar op het laatst begon de kou dan toch flink "door te trekken" in je lijf en was ik blij als ik weer in de auto zat met de verwarming aan, al duurde het wel een flink poosje voor ik helemaal ontdooid was.
@ArtenCo, Ik had er al één gepost met ook wat meer ruimte aan de onderkant, denk dat je die gemist hebt...is wel met een ander soort achtergrond:
viewtopic.php?f=161&t=112061