Het is 23 mei 2024 15:12


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Nestfotografie is niet toegestaan!


Auteur -- De Koningin van het bos --
 -- De Koningin van het bos --
BerichtGeplaatst: 14 jun 2021 08:48 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 17031
Woonplaats: Wageningen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
:chapeau


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 -- De Koningin van het bos --
BerichtGeplaatst: 15 jun 2021 06:52 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 7637
Woonplaats: Barneveld
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hoi Raf, super die blik....de kracht spat er af, prachtig :up
(ik zou wel een keer naast je willen zitten...(citaat ;) )


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 -- De Koningin van het bos --
BerichtGeplaatst: 15 jun 2021 11:24 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 20875
Woonplaats: Barneveld
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Prachtige vogel. Gr. Hans.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 -- De Koningin van het bos --
BerichtGeplaatst: 15 jun 2021 12:47 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8013
Woonplaats: Drenthe
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
prachtopname :up :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 -- De Koningin van het bos --
BerichtGeplaatst: 15 jun 2021 14:35 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Super!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 -- De Koningin van het bos --
BerichtGeplaatst: 16 jun 2021 17:13 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 7637
Woonplaats: Barneveld
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
hawker65 schreef:
Bedankt voor de reacties :upc

Toch een vaststelling op dit forum:
Er is meer animo voor foto's genomen bij vogels in gevangenschap, hetzij bij een roofvogelshow of bij een valkenier, dan bij een foto waar je uren moet zitten wachten in je schuiltentje... en dan nog heel veel geluk hebben.. :D

Maar het gaat waarschijnlijk om de foto, niet hoe die gemaakt is.. :S


Hoi Raf, ik moet me helaas aansluiten bij je vaststelling. De extra moeite voor het vastleggen van dieren in het wild wordt nogal eens onderschat en is zeker ondergewaardeerd, dit soort platen hebben bij mij zeker meerwaarde t.o.v. een kant en klare opname (zeker gezien de vele uren dat je vanuit een schuilhutje gewoon niets hebt en het een paar dagen later opnieuw moet proberen)...


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 -- De Koningin van het bos --
BerichtGeplaatst: 16 jun 2021 18:37 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40891
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Het is natuurlijk een fotoforum, dus het uiteindelijke resultaat qua foto telt denk ik het zwaarst.
Zolang anderen aan een foto niet kunnen zien dat het dier wel of niet in vrijheid leeft maakt het voor de foto natuurlijk weinig uit.
Voor de maker is het natuurlijk heel anders, die weet waar de foto gemaakt is en hoeveel moeite hij/zij er voor heeft moeten doen, dus voor de maker zal zoiets waarschijnlijk veel zwaarder meetellen dan voor de toeschouwers die alleen de foto te zien krijgen.
Ik maak zowel foto's in het wild als tijdens shows en ook in dierentuinen en zelf vind ik het maken van wat leuke foto's in een dierentuin vaak ook een lastig verhaal, omdat er heel vaak dingen in de weg zitten(gaas, hekken, afrasteringen, enz) waaraan je kunt zien dat de foto in een dierentuin is gemaakt, of de dieren liggen alleen maar te slapen, of blijven net op een verkeerd punt staan, of kijken constant de verkeerde kant op.
Ik maak m'n foto's van vogels in het wild zowel wandelend in natuurgebieden als uit de rijdende schuilhut, maar soms huren we ook weleens een vogelhut.
Het fotograferen vanuit een gehuurde vogelhut vind ik zelf meest redelijk simpel, tenminste de hutten die wij tot nu toe hebben gehuurd waren meest voorzien van zo'n mooie waterbak en wat mos zo hier en daar en meest ook zo gemaakt dat je bijna altijd een mooie achtergrond hebt, hoewel dat natuurlijk ook voor een gedeelte afhankelijk is van de apparatuur waar je de foto's mee maakt.....met een 600mm F/4 kun je een mooiere/rustigere/gladdere achtergrond krijgen dan met een 200mm F/6.3.
Ook zit er vaak zo'n systeem met schommelkoppen erop in zo'n hut, dus je schroeft je lens met camera daarop en meest komt het ene na het andere vogeltje(of eekhoorntje) voor je lens, het is dan natuurlijk nog wel geluk hebben met welke soorten er die dag voor de hut komen, maar de hutten waar wij zijn geweest zie je bijna de hele door wel Meesjes en Vinken en dan zo af en toe een Specht en tussendoor soms een Havik, Buizerd of Sperwer.....of een IJsvogel bij sommige hutten.
Dan moet je het natuurlijk ook nog treffen met het weer, maar dat is eigenlijk wat voor elke soort buitenfotografie telt.

Het eindresultaat zal dus op een fotoforum meer meetellen dan de wachttijd en het geduld van de fotograaf denk ik. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 -- De Koningin van het bos --
BerichtGeplaatst: 16 jun 2021 18:42 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49288
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Een mooie foto van dit prachtige beest.

De statistieken bij je postings bevestigen je gevoel niet Raf.

search.php?author_id=9257&sc=1&sf=firstpost&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed