Dank jullie wel.

Ik ben afgelopen januari een paar keer wezen kijken bij de Pestvogel in Hoek van Holland en ik heb er best wel aardig wat foto's gemaakt, maar het was vrij lastig om 'm er en close en met een rustige achtergrond op te zetten.
Hij had 2 verschillende plekken waar ie vaak ging zitten en op de ene plek zat ie soms wel redelijk vrij, maar zat ie weer wat verder weg en op de andere plek dus tussen de takken en daar stonden ook vaak veel fotografen, zodat het moeilijk werd om het juiste standpunt in te nemen.
Ik ben hier eigenlijk al blij ermee dat er niet veel (onscherpe) takken voor 'm langs lopen....er was 1 klein stukje rechtsonder dat ik weg gesopt heb.
En ook dat de takken in de achtergrond wat in een 'boogje' lopen, zodat ie er precies tussen zit en de takken niet z'n koppie 'raken'.
Ik heb misschien nog wel foto's waarop ie meer vrij zit, maar dat is vaak met de lucht als achtergrond en dat vind ik zelf ook minder mooi/wat saaier en ik heb er in januari ook al een aantal gepost waar er ook met een iets rustigere achtergrond bij zaten.
@Frans, ik heb de Exif erbij gezet, maar ik dacht dat jij de Exif van mijn foto's kon zien, want pas zag je het ook en ik bewerk en upload m'n foto's op dezelfde manier.
Zelf vind ik de scherpte diepte hier meer dan voldoende, had van mij zelfs nog iets minder mogen zijn, want dat hadden de takken in de achtergrond ook nog wat meer vervaagd geweest.
De snavel, het oog en een groot gedeelte van het lichaam zijn scherp en dat is voor mij meer dan voldoende, maar zoals altijd....smaken verschillen.