Het is 28 maart 2024 23:19


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Nestfotografie is niet toegestaan!


Auteur Industriële TV
 Industriële TV
BerichtGeplaatst: 19 jan 2022 01:10 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40512
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Afgelopen maandag voor het eerst sinds lange tijd weer es met camera op pad gegaan om te kijken of er nog leuke vogels in de buurt zitten.
Was op een terrein waar ik in het verleden ook al wat Torenvalkjes vast heb kunnen leggen en ook nu waren ze nog steeds aanwezig.
Laatste keer dat ik daar was(afgelopen voorjaar) werd er volop gemotorcrosst en waren er niet veel vogels te zien, nu zijn de motorcrossers (gelukkig) weer verbannen en zijn er in ieder geval een aantal vogels weer terug.
Ik ben maar iets langer dan een uurtje geweest, maar zag op een gegeven moment zelfs 4 Torenvalkjes tegelijk staan bidden in de lucht, helaas natuurlijk niet één dichtbij de auto waar ik in zat.
Heb nog wel wat foto's gemaakt van een TV die op een dunne spriet in het veld zat te balanceren, maar ook dat was redelijk ver weg, zelfs voor de 840mm die ik ter beschikking had.
Ik zal nog wel kijken of ik daar nog een leuke foto tussenuit kan vissen, maar voor mij was het mooiste moment toen ik daar net aan kwam rijden.
Ik reed het terrein op langs allemaal werklui en graafmachines die daar momenteel bezig zijn(ik hoorde om het net aangelegen parkeerterrein voor vrachtwagens weg te halen en een zonnepanelenpark neer te zetten) en toen zat daar een TV vrouwtje op een hek vlak voor een stapel pallets en die bleef gewoon zitten toen ik er vlak langs reed.
Dus stukje verderop gedraaid en terug om te kijken of ze nog steeds bleef zitten en dat was inderdaad voor heel eventjes het geval.
Ik kon dus nog net een paar foto's maken van heel dichtbij(hier nog met 600mm, zonder teleconverter) en toen vloog ze weg.
Het zijn helaas fotografisch geen echte hoogstandjes door het hek en de pallets in de achtergrond, maar voor iemand zoals ik met een 'voorliefde' voor roofvogels was het toch een gaaf moment en ook heel leuk om die beesten van zo dichtbij vast te leggen. :)


1.
Fotografie


2.
Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Industriële TV
BerichtGeplaatst: 19 jan 2022 07:03 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 200
Woonplaats: Westervoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Daar kun je mee thuis komen. :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Industriële TV
BerichtGeplaatst: 19 jan 2022 07:46 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1492
Woonplaats: Midden des lands
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooi hoor! Fijne momentjes zijn dat altijd!

Mij stoort het niet als dergelijke roofvogels niet in een "puur natuur-setting" vastgelegd worden. IN tegendeel, ik vind het wel een aangename afwisseling ten opzichte van de bekende paaltjes.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Industriële TV
BerichtGeplaatst: 19 jan 2022 08:41 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 41892
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dus daarom zie ik ze niet in de natuur, ze zitten op verkeersborden en bouwterreinen.

Zeker voor jou doen geen toppers maar ik herken wel je verhaal. Soms is het moment voor de fotograaf beter dan de foto.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Industriële TV
BerichtGeplaatst: 19 jan 2022 10:40 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 16832
Woonplaats: Wageningen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooie opnamen, heerlijke briljante kleuren en goed contrast. Scherpte :upc


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Industriële TV
BerichtGeplaatst: 19 jan 2022 11:05 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 48980
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De tweede vind ik erg mooi. Als de vogels zich daar thuis voelen is dat toch ook eigenlijk hun natuurlijke omgeving.

De eerste is voor mij te overheersend groot.
Zijn kop is mooi maar de grootte borstpartij is voor mij too mich.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Industriële TV
BerichtGeplaatst: 19 jan 2022 12:12 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40512
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bedankt voor jullie reacties. :up

@Marco, ik snap wat je bedoelt en het stoort mij ook niet echt, maar toch vind ik een foto van een vogel in de natuur mooier.
Hier heb je ook een wat meer 'aanwezige' achtergrond, minder rustig zal ik maar zeggen, terwijl het in de natuur meest wat minder druk/egaler is, maar ook daar kunnen er soms dingen in de achtergrond in de weg zitten.....als de vogel in een boom zit kun er takken in de weg zitten, maar het kan ook zo zijn dat de takken in de achtergrond te dichtbij zijn en daardoor een druk geheel vormen, of dat het lijkt dat er een tak uit de vogel z'n hoofd groeit.


@Frans, het is tegenwoordig ook de 'natuurlijke' omgeving van deze beesten, want ze krijgen natuurlijk steeds minder ruimte, omdat de mens steeds meer ruimte nodig heeft voor woningen, industrie en wegen.
Aan jouw opmerking over de borst kun je ook weer goed zien dat iedereen toch op een andere manier naar een foto kijkt, mij stoort de borst totaal niet, mijn aandacht gaat dan ook gelijk naar het koppie.


@Joop, dit is ook eigenlijk in de natuur die weer door de mens in beslag wordt genomen, het is één van de groenste plekken in Het Westland.
Voor de Brexit was dit parkeerterrein er nog niet en kwam ik hier ook al regelmatig en toen kon ik nog rondrijden, omdat op de plek van het grote parkeerterrein de onverharde weggetjes doorliepen, nu moet ik telkens omkeren en dezelfde terug rijden.
Ook is 1 van de onverharde weggetjes verdwenen, het waren er eerst 3 en één daarvan(bovenaan in de 2e foto vlakbij het water) is een fietspad geworden.
Toen ik daar een jaar of 7 geleden ook weleens kwam was het er ook veel rustiger, omdat niemand van dat gebiedje wist, sinds het fietspad erlangs is het een beetje 'ontdekt' door allerlei mensen die er de hond gingen uitlaten, motorcrossen, met drones en draadloze vliegtuigjes vliegen, enz.
Sommige dingen zijn niet echt gunstig en daarmee worden er ook een aantal vogels verjaagd, die vliegtuigjes vinden ze niet leuk en ook dat motorcrossen niet.
Motorcrossen mag daar niet meer gelukkig, dat is na een aantal ongelukken(waarvan 1 dodelijke heb ik gehoord) aan banden gelegd.
Nu gaan ze dat immense parkeerterrein, dat geschikt is voor 200 vrachtwagens, weer slopen nadat het nauwelijks gebruikt is, behalve dan door wat motorrijders, hoe bedoel je "geld over de balk".
Er zijn nu 2 ploegen bezig, 1 ploeg om het parkeerterrein te slopen en de andere weet ik niet waar die mee bezig zijn, ik zag heel veel pijpen liggen achter de afrastering en er staan ook een aantal graafmachines en zo.
In de laatste foto heb ik de afrastering waarachter de pijpen en zo liggen zo ongeveer getekend en op de plek van het rode vierkantje zat deze TV.


1.
Linksboven zie je Het Staelduinse Bos en het parkeerterrein ongeveer in het midden en dan iets meer naar beneden:

Fotografie


2.
Iets meer ingezoomd:

Fotografie


3.

Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Industriële TV
BerichtGeplaatst: 20 jan 2022 12:31 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40512
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik had van de 2e foto ook nog 2 crops gemaakt, vind het zelf wel beter dat de wat onrustige achtergrond hierdoor wat wordt verminderd...de 1e crop kan voor mij nog net qua grootte die ik overhoud, de 2e is leuk, maar daar hou ik echt te weinig MP's over.


1.
Fotografie


2.
Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed